pierce007 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Noen som har opplevd av PVR opptaksfunksjon tar kvelden? Etter 2 ukers ferie og hvor strømmen var slått av, opplever jeg nå at disken har tatt kvelden ifølge Altiboks. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Mamma har vel brent gjennom 2 slike på 2 år nå, den nye er heller ikke ved sine fulle 5, utstyret altibox leverer er bare dritt, skuffende de ikke lar deg bruke egen dekoder. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 De greiene tåler ingenting. Husker jeg stod i laaaang kø for å få ny dekoder etter et tordenvær. Virker som om alle dekodere i byen hadde tat kvelden samtidig. Før du sier at det er brukeren sin feil, som ikke trakk ut utstyret når det tordner: Laptoper, TV-apparater og alt annet som går på strøm overlevde. Det var kun dekodere som døde. Hundrevis av dekodere. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 HAr en VIP 1963 - noe vits å bytte til en av de nye som er kommet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Om den ikke virker, så bytter du den. Noen ganger kan de resettes, da tømmes alle opptak. Andre ganger har den bare dævva, og må erstattes. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 De greiene tåler ingenting. Husker jeg stod i laaaang kø for å få ny dekoder etter et tordenvær. Virker som om alle dekodere i byen hadde tat kvelden samtidig. Før du sier at det er brukeren sin feil, som ikke trakk ut utstyret når det tordner: Laptoper, TV-apparater og alt annet som går på strøm overlevde. Det var kun dekodere som døde. Hundrevis av dekodere. Det er jo ikke et ukjent problem hvis vi snakker om kabel-TV. Mange kobler fra strømkabelen, men glemmer antennekabelen - og det er dumt hvis lynet treffer antennekabelen i stolpa borti gata... På samme måte so de som kobler fra strømmen på ADSL-modemet, men lynet kom via telefonkabelen og "drepte" modemet allikevel. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Dette er fiber, og i tillegg har jeg slått av det trådløse nettet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Ja, ser at TS har fiber/Altibox. Svaret var til Mannen med ljåen sitt innlegg... Edit: Om du skal bytte til nyere PVR er kanskje et spørsmål om pris. Bruken og funksjoner er vel ganske likt, men de nyere ADB-boksene oppfattes vel som noe raskere (eller egentlig litt mindre treg ). Endret 28. juli 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Ja, ser at TS har fiber/Altibox. Svaret var til Mannen med ljåen sitt innlegg... Edit: Om du skal bytte til nyere PVR er kanskje et spørsmål om pris. Bruken og funksjoner er vel ganske likt, men de nyere ADB-boksene oppfattes vel som noe raskere (eller egentlig litt mindre treg ). Altibox lever kun tjenester over fiber, så mannen over der har også fiber. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Kan hende du får en ny en uansett. Jeg fikk en som var nyere da den gamle døde. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 I leiligheten vi leier har vi altibox inkludert, og har fått en PVR boks av huseier, husker ikke modell nr på den.. Men vært lite tull med den, vært noen ganger den har gått i sort, og at jeg da måtte kutte strømmen på den, via bryteren bak. Men aldri opplevd at opptak har blitt borte, annet enn når jeg ba dem om å formatere. Hadde en periode hvor kanaler bare hakket, og datt ut, opptak som ble ødelagt av samme grunner, deler av opptak som bare var sorte osv. Men der viste det seg at det var switchen til huseier som sang på siste verset, fikk koblet den ut midlertidig, og alt fungerte igjen, byttet den så ut med en annen, og problemene har ikke kommet tilbake. Har også fått tak i et par defekte dekodere av samme type, hvor jeg har tatt ut diskene, kjørt test på dem og fått dem godkjent, dem sitter nå i 2 av pc'ene hjemme her, og fungerer fint til det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå