BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hvor er det best å gjøre dette? Forex? Flyplassen? Skulle helst kunne byttet inn FØR turen så jeg slipper å stresse med det på flyplassen eller i utlandet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Ta ut det du trenger for å komme deg til hotellet i utlandet, så tar du ut penger og betaler i lokal valuta med kortet ditt. Alternativt kan du veksle f.eks på gardemoen. Husker i alle fall at jeg tok ut en del Euro i Østbanehallen, men det er flere steder som tilbyr slike tjenester både bemannede og ubemannede. Veksler du sedler i Norge blir det valutapåslag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Beste og billigste er å at ut etter at du har landet, forutsatt at du kan ta ut uten store gebyrer fra din bank. Tar du ut på Gardermoen får du vekslingsgebyr i tillegg til dårlig kurs. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Så enten veksle på flyplassen med gebyr, eller ta ut i utlandet med gebyr? Spiller det egentlig noen rolle da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Min bank tar ikke gebyr på kontantuttak i utlandet. I tillegg er kursen bedre ved uttak i utlandet. Do the math. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Jeg har DNB. Har de gebyr?Vil nevne at dette er første gang jeg drar til utlandet på egenhånd, så jeg har ALDRI gjort dette her før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Da må du sjekke betingelsene som ditt program hos DNB har. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Sjekker i nettbanken hvilken kort-avtale du har, så leser du igjennom vilkårene. Eller så kan du ringe kundeservice. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Forex veksler alle slags type penger, enkelt og greit. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Ok sjekket på DnB, 20 kr pr transaksjon i norge kontra 35 kr pr transaksjon i utlandet. Altså liten til ingen forskjell, godt å vite Veksler Forex engang lenger? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Ikke veksle - det er vanlgivis dyrt - ta ut med debetkort. Hotell etc. betales med kredittkort. For kredittkort løper renter fra første dag ved uttak, men ikke ved varekjøp. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 IKKE veksle..? Kan da ikke bruke norske kroner i det store utlandet Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) IKKE veksle..? Kan da ikke bruke norske kroner i det store utlandet Les hele linjen. Veksle er å bytte en valuta mot en annen. Da gjerne NOK, USD eller GBP som en har hatt med. Dette er den gamle måten å gjøre det på, men det står fortsatt vekslingsboder, med dårlige kurser, på de fleste flyplasser. Ta ut gjør du i den lokale valutaen. Det er da viktig å velge riktig kort. Og som nevnt. Varekjøp med kredittkort. Dette er sikrere og gir bedre oversikt. Endret 28. juli 2014 av StoreMyen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Så.. du vil anbefale meg å ta ut der fra BANKkontoen min, og så bruke kredittkort når jeg skal handle? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Så.. du vil anbefale meg å ta ut der fra BANKkontoen min, og så bruke kredittkort når jeg skal handle? JA (du finner samme råd, fra meg og andre, i ca. 30 tidligere tråder her) Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Takk! Your bank gets much better exchamge rates than an individual. Just make sure your bank knows you Will be using your card outside norway 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå