Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en person på byen i høst og vi fikk god kontakt. Vi flørta og klinte en del og har fortsatt å holde kontakten. Jeg hadde ikke sett han på noen måneder siden han bodde langt unna meg, men nå har jeg vært på besøk hos han. Jeg liker han utrolig godt (tror han liker meg også, siden han ville at jeg skulle komme på besøk), men jeg er ikke forelsket.

Han er en fantastisk person, vi har det gøy sammen, vi kan snakke sammen og jeg er utrolig tiltrukket av han. Vi er ikke kjærester, men alle vi har møtt på har trodd at vi er det og de sier at vi er så søte sammen. Vi har planlagt å møtes igjen, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke er forelsket.

Det forrige forholdet mitt varte i 3 år og endte ganske stygt. Han sårte meg da han hadde kontakt med en jente han traff på nettet (de møttes på WoW og sendte diverse bilder av seg selv til hverandre). Jeg har hatt to forhold, i begge ble jeg valgt bort fordi de heller ville bruke tiden sin på WoW. Vet ikke om dette kan påvirke hvordan følelsene mine er nå, men jeg tror ikke det. Jeg har valgt å legge bort disse hendelsene fordi jeg vet at ikke alle gutter er drittsekker. Jeg er en åpen person som betror meg lett til andre og stoler på alle jeg møter.

Det jeg lurer på er hvorfor får jeg ikke sommerfugler i magen? Hvorfor får jeg ikke den følelsen som jeg hadde med mine to tidligere kjærester. Han er utrolig grei, vi har god kjemi og samme verdier. Er det noe oppi hodet mitt som sperrer for meg? Eller slutter man å få de sommerfuglene i magen når man blir eldre? Kan man gå inn i et forhold uten å være forelsket?

EDIT: Jeg er en jente på 22 år

Endret av Surviver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, spiller denne nye flammen din WoW? Om så må du være obs.

Neida, spøk til side. Uten at jeg er noen psykolog tror jeg det du føler nå kan være en helt naturlig reaksjon etter å ha blitt valgt bort to ganger tidligere. Hvis jeg setter meg selv i samme situasjon tror jeg at jeg hadde hatt vanskelig for å forelske meg i noen lett.

Mitt råd er å bygge videre på det dere har. Ikke hast inn i noe forhold bare for å være i et forhold. Ta det lungt, trivs i den andres selskap og fortsett å vær glad i hverandre. Ikke stress med å bli forelska. Det vil kun være forsyrrende.

Lenke til kommentar

Jeg tror det skal mer til få å bli hodestups forelsket etter et å ha vært i et par forhold. Ingen par går rundt å er intenst forelsket etter noen år, men har man kjemi, vennskap og respekt kan det vare resten av livet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

For det første, spiller denne nye flammen din WoW? Om så må du være obs.

Neida, spøk til side. Uten at jeg er noen psykolog tror jeg det du føler nå kan være en helt naturlig reaksjon etter å ha blitt valgt bort to ganger tidligere. Hvis jeg setter meg selv i samme situasjon tror jeg at jeg hadde hatt vanskelig for å forelske meg i noen lett.

Mitt råd er å bygge videre på det dere har. Ikke hast inn i noe forhold bare for å være i et forhold. Ta det lungt, trivs i den andres selskap og fortsett å vær glad i hverandre. Ikke stress med å bli forelska. Det vil kun være forsyrrende.

Haha! Nei han spiller ikke WoW :)

Vi haster oss ikke inn i noe akkurat nå :) Vi koser oss og har det gøy sammen, er nok jeg som tenker litt lenger frem i tid. Har alltid blitt fort forelska, så begynte å tenke litt. Han er den første personen jeg har blitt interessert i siden det ble slutt med eksen for to år siden.

Lenke til kommentar

Kan du ikke vri litt om på tankegangen din? Er det alltid utelukkende bra å bli raskt forelska? I en forelskelse blir man ofte blind på andre følelser som ellers ville vært til stedet. Disse følelsene (eller ulempene) ved den andre personen kommer da tydligere fram på et seinere tidspunkt.

Jeg tror (som den hobby-psykologen jeg framstår som nå) at dere gjør lurt i å kjøre det løpet dere gjør nå. Vær med hverandre, utforsk hverandre og generelt bli trygg på hverandre :)

Endret av Downhill
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du ikke vri litt om på tankegangen din? Er det alltid utelukkende bra å bli raskt forelska? I en forelskelse blir man ofte blind på andre følelser som ellers ville vært til stedet. Disse følelsene (eller ulempene) ved den andre personen kommer da tydligere fram på et seinere tidspunkt.

Jeg tror (som den hobby-psykologen jeg framstår som nå) at dere gjør lurt i å kjøre det løpet dere gjør nå. Vær med hverandre, utforsk hverandre og generelt bli trygg på hverandre :)

Høres ut som et godt råd, jeg bør kanskje ikke tenke så mye. Skal heller ta det som det kommer og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...