Cyanide1 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei! Jeg leste en bok for en del år siden som var veldig bra, men husker ikke hva den heter.. trodde jeg husket det, men når jeg søker på den finner jeg den ikke. Den handler om en jøde som har overlevd Auschwitz, mener han er norsk, Han skjønner hvor det lønner seg å være i leieren, tror det var å jobbe på sykestua. og skjønner hva tyskerne spør om for å se om du skal få leve. Han blir kjent med en annen jøde som han forteller om. Mente den het: danser i auschwitz.. Har søkt på google og på bibliotek på nett men finner den ikke. Tusen takk om noen hjelper meg! Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Kan det være om Miklós Nyiszli? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Oscar Magnussons Jeg Vil Leve er om en norsk jøde... Lenke til kommentar
Cyanide1 Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Det var ingen av de, men kanskje lese den siste du nevnte! Takk for svar Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Fanget, tre år i Hitlers dødsleire - Øystein Franck-Nielsen. 26. november, fire fortellinger fra det norske Holocaust - Mikael Holmberg. Det angår også deg - Herman Sachnowitz. Kanskje det var noen av disse ? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Fange i natt og tåke? Av Trygve Bratteli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå