winmedi Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei, jeg har en ruter som heter inteno x5668b. Jeg har nextgentel som leverandør. Nå i det siste har det trådløse nettet stadig falt ut. Og det irriterer meg, fordi at hver gang jeg ser på netflix detter det ut med en feilmelding "netflix vi har for øyeblikket problemer med avspilling av denne tittelen" og playstation gir beskjed at nettverket har falt ut. Jeg har en extender i andre etasje hvor playstation og andre trådløse enheter er koblet til når jeg er i andre etasje. Men det er ikke den som er problemet fordi jeg faller ut selv om jeg kobler meg til selve ruteren og ikke extenderen. Hva kan være årsaken? Jeg har holdt inne reset knappen i 10 sek på ruteren og resettet alle instillingene uten hell. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Kan være forstyrrelser fra nabonettverk. I såfall kan det hjelpe å bytte kanal. Kan sjekkes med f.eks. WiFi Analyzer (android) eller inSSIDer. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg har eksakt samme problemet, med eksakt samme ruter/modem fra NexGentel. Har også en extender, som faller ut når ruteren fallter ut. De foreslo også og bytte kanal på WiFi, men dette hjalp ikke en dritt.Burde jeg kjøpe ny ruter, og sette den fra NextGentel i Bridge-modus og bruke kun modem funksjonene? All hjelp mottas med takk, for NextGentel har ikke svart på mail på 3 uker.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg er ikke kjent med den routeren, men siden den er standard fra ISP kan det godt tenkes at den kneler pga belastning. Hvor mange enheter er koblet til når nettet faller ut? Hva brukes nettet til i hovedak? Er det kun på wifi det faller ut? Videre bør det sjekkes hvordan tilstanden med andre wifinett er i nabolaget. Forstyrrelser fra andre nettverk kan forårsake slike feil. Spesielt hvis signalet er dårlig til å begynne med. Sjekk status over kanaler med inSSIDer (pc og android) eller wifi analyzer (android). Hvis det er mange nettverk på samme kanal som ditt eget nett bør du bytte til en annen kanal. Lenke til kommentar
tjam Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Eksakt samme problem her også. Dette begynnte for noen dager siden. Kobler ut og så inn igjen hele tiden. Det å spille Fifa online er et mareritt :/ Har nextgentel og samme router som de over. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Gikk inn på nextgentel.no og chattet med de. Der fikset de problemet! Problemet var at naborutere hadde samme kanal som min ruter. Og derfor ble det støy. De byttet bare kanal på ruteren og nå fungerer det helt topp. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Det var jo akkurat det som som flere påpekte. Hva er poenget med å spørre her hvis du ikke følger rådene? Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 For min del hjalp det ikke med å bytte kanal, faller fortsatt ut. Kun på trådløse enheter og ikke de som er kablet. Gir ingen mening da det plutselig ble sånn for halvannen måned siden. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Har du undersøkt hvilke kanaler som er i bruk blant naboer? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Det var jo akkurat det som som flere påpekte. Hva er poenget med å spørre her hvis du ikke følger rådene? Hehe, ja jeg vet at flere her har påpekt det. Men jeg prøvde å bytte kanal og jeg var ikke akkurat så villig til å gjøre det selv siden jeg er så lei av hele nettet. Jeg fikk hjelp av nextgentel og det synes jeg var flott. Jeg ville også medele at det dere har påpekt gjennom denne tråden fungerte. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Har du undersøkt hvilke kanaler som er i bruk blant naboer? Jeg bor såpass "øde" at det er ingen naboer i nærheten med trådløse nett. Har luket ut extenderen og routeren på forskjellige kanaler. Endret 30. juli 2014 av HaakonSag Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hvilken type extender bruker du? Det er kanskje mulig å bruke extenderen som et aksesspunkt istedenfor. Det er godt muig at wifi på routeren streiker av en eller annen årsak, og da kan det være lurt å teste med noe annet. Det første jeg gjør med multimodem fra ISP er å sette dem i bridge. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hvilken type extender bruker du? Det er kanskje mulig å bruke extenderen som et aksesspunkt istedenfor. Det er godt muig at wifi på routeren streiker av en eller annen årsak, og da kan det være lurt å teste med noe annet. Det første jeg gjør med multimodem fra ISP er å sette dem i bridge. Har en slik Netgear WN3000RP. Men skal sjekke om jeg har en ruter her i huset som ikke blir brukt først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå