Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal flytte til vancouver med faren min i 4,5 måneder. På skolen der må man ha en egen pc, og jeg tenker på å kjøpe en macbook pro retina 13 tommer. Skal enten kjøpe den i en Apple butikk i vancouver, ELLER jeg kan dra over til Seattle å kjøpe der. Seattle er litt billigere, men hvordan er det å komme med helt ny Mac over grensen? Vil det bli mye pes? Jeg skal kjøpe med 4gb med ram, men skal bruke 100$ slik at jeg får 8 RAM. så skal jeg be om norsk tastatur.

Men hva er egentelig ulempene med å kjøpe den i USA eller Canada? Får jo bare 1 års garanti, men pleier ikke macene å være gode? Og sparer jo faktisk MYE penger på å kjøpe de der. Men hvis macen blir fakka, og du ikke har garanti, vil prisen på reparasjonen likevell veie opp mot den norske prisen? Trenger MASSE innspill!!!

Og den canadiske dollaren går veldig opp og ned, så hvis jeg gambler og håper den går ned, KAN jeg faktisk spare 500+ NOK, har jeg sett.

Trenger mange svar!

Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål, dårligere garanti der i forhold til Norge. Vet ikke hvordan det blir med norsk tastatur der borte.

Men om du skal bo i Van, kan du jo kjøpe den hos NCIX i Richmond. Eller, ser at Apple kanskje er billigst hos Apple.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål, dårligere garanti der i forhold til Norge.

Garantien til Apple er lik uansett hvor du kjøper maskinen.

Den norske forbukerkjøpsloven derimot gir deg "reklamasjonsrettigheter" langt utover det meste ellers i verden.

Ikke bland garanti og reklamasjon.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg skal flytte til vancouver med faren min i 4,5 måneder. På skolen der må man ha en egen pc, og jeg tenker på å kjøpe en macbook pro retina 13 tommer. Skal enten kjøpe den i en Apple butikk i vancouver, ELLER jeg kan dra over til Seattle å kjøpe der. Seattle er litt billigere, men hvordan er det å komme med helt ny Mac over grensen? Vil det bli mye pes? Jeg skal kjøpe med 4gb med ram, men skal bruke 100$ slik at jeg får 8 RAM. så skal jeg be om norsk tastatur.

Men hva er egentelig ulempene med å kjøpe den i USA eller Canada? Får jo bare 1 års garanti, men pleier ikke macene å være gode? Og sparer jo faktisk MYE penger på å kjøpe de der. Men hvis macen blir fakka, og du ikke har garanti, vil prisen på reparasjonen likevell veie opp mot den norske prisen? Trenger MASSE innspill!!!

Og den canadiske dollaren går veldig opp og ned, så hvis jeg gambler og håper den går ned, KAN jeg faktisk spare 500+ NOK, har jeg sett.

Trenger mange svar!

Mats

Tviler på at du får nordisk tastatur i USA/CA

Det lille du sparer får du igjen om du kjøper i norge, mtp. reklamasjon, I usa og CA er de også skikkelig nazi på at kjøper må betale frakt om noe skal fikses.

Du kan sende Apple USA en mail om de er villige til og oppgradere den? Dvs. kjøpe i norge, ta meg og kjøpe oppgradering der borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...