Blib Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Skal kjøpe med TV om noen timer, men er enda ikke helt sikker på om jeg vil ha 16.9 eller 4:3. Så, jeg så at i Xbox kan en velge en innstilling, 16:9. Vil da Xboxen "strekke" ut bildet til å passe skjermen, eller blir altså skjermbildet bredere og jeg kan se mer enn jeg gjør med 4:3 i bredden? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Skal kjøpe med TV om noen timer, men er enda ikke helt sikker på om jeg vil ha 16.9 eller 4:3. Så, jeg så at i Xbox kan en velge en innstilling, 16:9. Vil da Xboxen "strekke" ut bildet til å passe skjermen, eller blir altså skjermbildet bredere og jeg kan se mer enn jeg gjør med 4:3 i bredden? Kommer litt ann på, noen spill strekkes det i, andre ikke.. Har du et lavt budsjett kjøp 4:3, har du 7-10 laken kjøp 16:9.. Vet det er mulig å få philips 32pw8xxx til under 10000, om du finner en slik til den prisen gjør du et røverkjøp.. Ellers kom sony med en ny serie "budsjett" widescreen i sommer, tror den heter lt eller noe sånt, her kan du også gjøre et godt kjøp.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 har bare 3500kr. Så da blir konklusjonen at noen spill støtter det, andre ikke? Da tror jeg at ejg går for 4:3. Litt bedre kvalitet, pluss normalt bilde på vanlige TV-sendinger. Kan alltid leveres inn igjen for full pengene tilbake-garanti uansett Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 har bare 3500kr. Så da blir konklusjonen at noen spill støtter det, andre ikke? Da tror jeg at ejg går for 4:3. Litt bedre kvalitet, pluss normalt bilde på vanlige TV-sendinger. Kan alltid leveres inn igjen for full pengene tilbake-garanti uansett Spørs jo hvor stor TV du skal ha. Du får ganske gode 28" wide til en billig penge. Har selv en her (har ikke bruk for 32, sitter for nærme skjermen). Kjøpte den for et års tid siden for ca. 4000,- (?) Storfornøyd. Bruker den til PS2 og GC bare, men jeg har enda ikke opplevd det som noe problem hvis spill blir litt bredere enn det som er meningen. Du kan jo vise to sorte striper på sidene også, hvis du vil. Klarer du deg med 28" tror jeg nok jeg vil anbefale deg å kjøpe wide. Du får sikkert en grei 50Hz (bedre med god 50Hz enn dårlig 100Hz btw) til den prisen. Kjøp i Sverige hvis du har sjansen. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 har bare 3500kr. Så da blir konklusjonen at noen spill støtter det, andre ikke? Da tror jeg at ejg går for 4:3. Litt bedre kvalitet, pluss normalt bilde på vanlige TV-sendinger. Kan alltid leveres inn igjen for full pengene tilbake-garanti uansett Spørs jo hvor stor TV du skal ha. Du får ganske gode 28" wide til en billig penge. Har selv en her (har ikke bruk for 32, sitter for nærme skjermen). Kjøpte den for et års tid siden for ca. 4000,- (?) Storfornøyd. Bruker den til PS2 og GC bare, men jeg har enda ikke opplevd det som noe problem hvis spill blir litt bredere enn det som er meningen. Du kan jo vise to sorte striper på sidene også, hvis du vil. Klarer du deg med 28" tror jeg nok jeg vil anbefale deg å kjøpe wide. Du får sikkert en grei 50Hz (bedre med god 50Hz enn dårlig 100Hz btw) til den prisen. Kjøp i Sverige hvis du har sjansen. widescreen til 3500,- er ikke å anbefale, kjøp heller en sony 29" neste gang elkjøp har kampanje! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Sjekk DENNE. Den kjøpte jeg på torsdag. Ja det er noe annet en en 28" motherfucking widescreen. Widescreen er jo bare tøv så lenge du ikke skal bruke den til å se DVD. Er jo ikke alle DVD'ene som er widescreen en gang. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 widescreen til 3500,- er ikke å anbefale, kjøp heller en sony 29" neste gang elkjøp har kampanje! Tja, min tror jeg kostet 4.500,- SKr. Grunnen til at jeg anbefaler å kjøpe i Sverige er at prisene ofte er en del lavere der enn i Norge. Samme TV kostet sikkert betydelig mer enn 4000,- NKr hvis jeg hadde kjøpt den her. Med andre ord: Du får en bedre TV for 3500,- i Sverige enn i Norge, både på grunn av kurs og det generelle prisnivået. Og jo, det er (var i alle fall) mulig å få gode 50Hz 28" wide der til ca. 4 lapper. Philips er kjent for å ha gode TV-er, men vil du ha mest mulig for pengene er Sharp en mulighet, de er såvidt jeg vet så godt som identiske med Philips på innsiden. Ja det er noe annet en en 28" motherfucking widescreen. Widescreen er jo bare tøv så lenge du ikke skal bruke den til å se DVD. Er jo ikke alle DVD'ene som er widescreen en gang. Det er vel ikke helt unormalt å ville se på DVD på en ny TV. Desuten støtter flere og flere spill widescreen. Og det er udiskutabelt langt bedre/mer naturlig å se på en widescreen TV enn en 4:3. TV-sendinger skal også over på widescreen, så jeg vil hevde at det er lite framtidsrettet å kjøpe en 4:3 i dag. I alle fall hvis du skal bruke den til noe mer enn å spille gamle konsoll-spill. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hm.. det er ikke lenge siden Elkjøp hadde en 28" WS til 2.8k. Regner med disse blir kjapt utsolgt, og ikke er like supre som modellene til 10k, men de holder nok til TV-titting og X-box-spilling. Selv har jeg en Panasonic 28" WS til 3.5k.. helt kurant. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kjøpte den 4:3ern de hadde til 3500 kroner jeg. Den widescreenen de hade i samme prisklasse var *virkelig* dårlig. Tror nok jeg gjorde et bra nok kjøp. Får kjøp Widescreen senere helelr, hvis behovet blir virkelig stort Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kjøpte den 4:3ern de hadde til 3500 kroner jeg. Den widescreenen de hade i samme prisklasse var *virkelig* dårlig. Tror nok jeg gjorde et bra nok kjøp. Får kjøp Widescreen senere helelr, hvis behovet blir virkelig stort Bedre med god 4:3 enn dårlig wide, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå