jojo123 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Når jeg er tilkoblet mitt hjemmenettverk med min telefon og åpner Google Maps, så vises først posisjonen min i en by i Tunisia. Etter en liten stund viser den noenlunde riktig posisjon. Det samme gjelder andre apper som bruker posisjon. I Google sin posisjonslogg så er det også slik. Hvorfor? Edit: Må legge til at det ikke bare er slik med min telefon, men også andres. Og det skjer bare på mitt hjemmenettverk. Endret 27. juli 2014 av timbler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Kanskje din SSID er samme som en i Tunisia? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Kanskje din SSID er samme som en i Tunisia? Jeg var av den oppfattelse at google baserte sine geodata på IP adresse og sist kjente GPS posisjon ved denne adressen og ikke SSID. Det hadde nok blitt litt for usikkert. Dog er det også merkelig om TS har fått en IP adresse med GPS data fra Tunisia. Med mindre en kar har vært på ferie, brukt GPS, skrudd av GPS, tatt med telefonen hjem på wifien sin og på den måten logget IPen mot GPS kordinatene i telefonen. Men jeg ville også trodd at Google brukte kjent geodata om ipadresser - hvilket land de hører til i hvertfall!. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Er mulig at TS sin ISP har kjøpt en IP fra en leverandør i Tunisia og lokasjonen til denne er ikke oppdatert. Men når den oppdager andre elementer så korrigerer Google den til Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå