Smellyglove Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Tenkte å legge inn Mint på maskina til madammen som en dual boot. Men, jeg får ikke bootet fra pinnen. Har brukt USB-universal-installer til å skrive .iso'en til minnepinnen. Har satt maskinen til å priotirere denne fremfor HDD, har også prøvd å trykke ESC ved boot for å velge boot device manuelt, men den dukker ikke opp. I BIOS så kan jeg se den, men den dukker tydeligvis ikke opp som en bootable. Noen som har noen tips? Er en EEE PC, isoen er x64 cinnamon Mint. Har aldri hatt noen problemer med dette før, på andre maskiner, dette er tredje imaget jeg prøver, alle lastet ned fra Mint sine mirrors. Har også prøvd alle USB-porter i maskinen. Edit: igjen så funker det å lage en tråd om problemet for å se at det løste seg selv to sekunder etter at jeg postet tråden. Frem og tilbake, som jeg har gjort i over to timer, og så ble den gjenkjent, Takk for hjelp på forhånd Endret 27. juli 2014 av Smellyglove Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) har også prøvd å trykke ESC ved boot for å velge boot device manuelt, men den dukker ikke opp. Aktiver eller deaktiver legacy usb i bios og forsøk dette igjen for å se om den dukker opp. Endret 27. juli 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Ah, skal legge til en løsningen som hjalp for meg, selv om du fant løsningen. Det som fungerte på min Eee-PC var å gå i BIOS, finne en tab som heter "Harddrives" eller noe slik, og sette USB-sticken som 1. harddisk, for å så sette harddisk som 1. prioritet i BIOS boot order. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå