Gå til innhold

[Løst] Ny PC - Hjelp til valg av skjermkort (SLI vs singel)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal handle en ny stasjonær PC i August. Det er nå 5 år siden sist jeg handlet og ønsker derfor hjelp til å velge rette deler for mitt bruk.

Primært bruksområde er gaming, sekundært er video redigering.

Jeg ønsker litt innsikt i valg av skjermkort i hovedsaklig. Jeg lurer på om det vil være bedre og ha 2 660 kort i en SLI konfigurasjon slik som denne, eller om jeg vil få mer ut av et eksempelvis singel 780.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp det som er billigere :p I min erfaring planlegger man SLI, men så kommer det bedre og billigere kort og modeller utgår osv. og så blir det aldri noe av. Planlegger du SLI ville jeg kjørt det ifra dag 1 :)

R9 290 gir vel mer ytelse for pengene enn 780.

Lenke til kommentar

SLI/CFX er lønnsomt for idioter som ser seg blinde på framerate-verdier uten å vurdere frame-time-variance, driverproblemer, og annet kluss SLI/CFX medfører.

SLI/CFX er kun verdt det på dag 1 om det ikke finnes kraftigere skjermkort på markedet for øyeblikket, i alle andre tilfeller er det 100% idioti å gå for SLI/CFX framfor enkeltGPU.

Det er ikke verdt bryet og strevet å rote med SLI/CFX med mindre et enkelt kort ikke strekker til og/eller du har for vane å bytte ut hardware jevnlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...