BalderHv Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei. Jeg har dual router ZyXEL P8702N fra Telenor. Huset er stort med flere etg. og koblet til 3 ZyXEL WRE2205 på 2.4GHz for å bedre rekkevidden. Da falt nettet ut i noen rom hvor det var før men svakt, mens det andre steder er blitt bedre. Jeg prøvde å koble via 5.0GHz men det går ikke, får ikke kontakt på dette båndet. Navn og passord er identiske på begge bånd. Forslag til løsning mottas med stor takk. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) InSSIDer-skjermdumper fra noen steder i huset kunne vært til hjelp..... Hva mener du forresten med WPS i denne sammenheng? WRE2205-ene er autentisert via WPS? Generell sikkerhetsmessig anbefaling vil være å deaktivere WPS. Trolig er det vel bare noen dager nå til man får demonstrert også offline WPS-hacking. WPS-svakhetene har vært kjent noen år, men de fleste har på nyere produkter en implementasjon som har gitt en relativt ok beskyttelse mot problemene. Men det kan nå se ut som også nyere implementasjoner ikke holder mål og kan hackes på veldig kort tid (har ikke vært presentert Proof of concept foreløpig, men dette er planlagt på en sikkerhetskonferanse ganske snart så vidt jeg har forstått). Endret 27. juli 2014 av c.m. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 WRE2205-ene er autentisert via WPS. Når det gjelder hacking er ikke det noe problem siden vi bor langt inni skauen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå