TVDlover Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei. Vet ikke om dette er helt feil plass å spørre om dette, men altså. Jeg skal til høsten ta opp fag hos sonans, og jeg skal dermed søke stipend for å dekke noe av studie-avgiftene. Men så så jeg, at man får mere støtte om man ikke bor hjemme, og det gjør jeg heller ikke. Siden boligmarkedet her jeg bor er helt j***g for å si det mildt, har besteforeldrene mine gitt meg låv og bruke demmes leilighet (siden de ikke bor der det meste av året) og når de skal bo der i leiligheten, kan jeg bruke mitt gamle rom hos foreldrene mine, eller sove hos kjæresten min. Jeg blir altså ikke å bo hjemme, men på mine besteforeldre sin adresse. Er det lov? Kan jeg "bli tatt" om jeg melder flytting, og dem finner ut at det er besteforeldrene mine sin adresse? Jeg skal jo bo der. Gjøre lekse der og spise og sove der. Eller er det slik at jeg absolutt MÅ ha en egen adresse for å få borteboer støtte. Jeg må til og med betale ca. 500 i måneden for å bo der, bare for å hjelpe meg med å få "feelingen" av å bo borte og på egenhånd. Jeg er 19 år og ferdig på videregående. Takk for all hjelp, og seriøse kommentarer Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg må til og med betale ca. 500 i måneden for å bo der Måtte nesten le. Det er ikke ulovlig å leie hos familie, men du må melde flytting, ellers kan du miste stipendet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Om du får støtte eller ikke kommer an på avstanden mellom der du bor skolen din og der dine foreldre bor: http://www.lanekassen.no/bostipend Endret 27. juli 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Bostipend går på hvor langt det er fra foreldrehjemmet til skolen. Om du bor i Australia og går på Skolen i la oss si Tønsberg, og foreldrene dine forsatt bor i Tønsberg, får du altså ikke bostipend selv om du bor på andre siden av kloden, fordi foreldrene dine bor nærme nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå