luistheghost Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Julis gylne kornåkre. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Ingen flere høge skipsmaster så da bærer det tilbake i åkern. her ville stativ utelukkende blitt unødvendig ballast. Dybdeskarpheten står som en påla som han sa den forhenværende turnkommentator Pål Clasen. God beskjæring oppe for dybdefølelse. Jeg scrollet opp for å prøve, men da tapte det seg. Roar Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Flott gylden tone på kornet, kanskje litt lite spennende komp (som du selv antyder). På min skjerm ørlite i mørkeste laget, tror bildet hadde tjent på å få løftet lyset litt i skyggene. Ellers har jeg sett på de siste bildene dine, mye bra, men at du orker å operere med så mange forskjellige kamera(systemer)! Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Takk for hyggelige ord! @ Jan: He-he, ja du skulle bare ha vært i mine sko! Kanskje at det er sunnmørsgènene som regjerer, - at det er vanskelig å kvitte seg med noe som man alt har? OK. Jeg har de siste dagene ryddet skikkelig opp og har solgt unna. Leica og Canon er historie, Df med Ai-S (Med D700 i reserve) og E-M1 er det eneste som er igjen. Ett system for godvær, og ett for det dårlige. E-M1 med ymse optikk (Gammeltglass for adaptering), og dessuten 4/3 Zuiko Digital PRO optikk som E-M1 driver. Dette er optikk som jeg aldri kommer til å selge! Da kan jeg heller ikke selge E-3. Så er det (nesten) på`an igjen. Skjønner? Vh. Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Noe av det bedre jeg har sett fra dine objektiver, O.B! Den gløden i kornaksene, detaljene både i forgrunnen OG i bakgrunnen (spesielt i løvskogen) er bare helt topp. Dynamikken er helt topp, her, hvor vi har detaljer i de (noe) mørke løvtre-partiene, i aksene foran og i den nydelige himmelen. Akkurat den dynamikken der (i skyene) er noe av det best jeg har sett. Himmelen alene er verdt et bilde her, synes jeg, hvor de lyse partiene står dynamisk ut i fra den blygråe bakgrunnen. Helt topp landskapsbilde - Gratulere med nytt kamera! Mvh, Walter Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Mange takk, også til deg Walter! Vh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg