Gå til innhold

Står fast med rigging av gaming setup.


Anbefalte innlegg

Heisann kjære forum!

Jeg hadde tenkt å skrive et kjeeempelangt innlegg som beskrev problemet til punkt og prikke, men tenke at det istedet var smartere å fatte seg i korthet om problemet, for så å forklare til personen som potensielt frir til å hjelpe meg.

 

Altså, jeg planlegger å lage meg et lite gaming setup, men sitter litt fast.
Jeg har en USB-mikrofon (fikk gratis) koblet til PC.
Jeg vil kjøpe meg et headset (veldig usikker hva jeg skal velge) til PS3/4.

Det jeg vil oppnå er å kunne høre min egen stemme fra mikrofonen koblet til PCen i headstet (som skal være koblet i PS3/4en?) fordi jeg prater med kompiser via Skype mens vi spiller.
Altså, lyd fra min mikrofon og Skypesamtale (PC) i headsetet (koblet til PS3/4?).

Er dette i det hele tatt mulig?

PS! Jeg har ingen erfaring med headset til PS3/4 tidligere, og ander ikke hvordan de koblet sammen. Jeg har hørt om noe som heter MixAmp men aner ikke hva dette er.

Noen som har noen gode råd?
Har du lyst til å hjelpe meg 100% med råd om hvilket headset jeg burde velge, og hvordan jeg skal klare å rigge alt sammen, hadde jeg satt stor pris på det! Blir det suksess og alt virker pga. at du hjalp med blir det nok et lite innskudd i bankkontoen din også!

Mvh
mkberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det holder med at du tar lyden fra ps3 eller ps 4 og kjører så en kabel til pcen. Også bare kobler du headsettet til pcen.

 

PS3/4 -> PC -> Headset.

 

Da kan du egentlig ha et hvilket som helst headset.

Det kommer litt ann på om du har pc eller laptop.

Men først og fremst må du så sjekke at du har en lyd inngang på pcen.

 

Lenge siden jeg har hatt konsoller, så vet ikke om du kan bruke en av utgangene

Lenke til kommentar

Tror det holder med at du tar lyden fra ps3 eller ps 4 og kjører så en kabel til pcen. Også bare kobler du headsettet til pcen.

 

PS3/4 -> PC -> Headset.

 

Da kan du egentlig ha et hvilket som helst headset.

Det kommer litt ann på om du har pc eller laptop.

Men først og fremst må du så sjekke at du har en lyd inngang på pcen.

 

Lenge siden jeg har hatt konsoller, så vet ikke om du kan bruke en av utgangene

Hei og tusen takk for svar.

 

jeg bruker laptop som jeg har koblet til en dockingstasjon. jeg spiller ikke spill på PC så da føler jeg ikke det er nødvendig å kjøpe stasjonær.

 

Eventuelt kan jeg bruke HDMI ut fra PS3/4 til bilde, også bruker jeg "AV Multi Out" til lyd der jeg konverterer slik rød og hvit lydkabel til en ekelt 3.5 millimeter jackkabel som jeg stikker inn i PC'n.

 

Hvordan jeg da skal få lyden fra PS3/4 og PC til å fungere samtidig vet jeg dog ikke.

Endret av mkberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...