poZZe Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=JK05002 Nok et humbug produkt. For å hindre kullsyren i å unnslippe må man bygge opp et trykk av CO2 i flasken, ikke av luft. Dersom man bygger opp et trykk av luft, kommer det likevel til å innstille seg et partielltrykk av CO2 samme hvor stort luft-trykket er i flaska.... elementær thermodynamikk...... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 E det ikkje sånn at ein mesteparten av lufta rundt oss består av nettop CO2? eller må den vere rein kanskje? Lenke til kommentar
poZZe Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 ~70 % nitrogen ~20 % oksygen ~10 % andre hvorav godt under 1% CO2 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ah.. Nitrogen ja, seff. Men er sikkert verdt et forsøk.. Kosta jo ikkje allverden heller. Kjemme te å ta med ein sånn på neste bestilling. :wink: Lenke til kommentar
Neme Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kom ikke inn på siden. Mulig de har et database problem, ikke vet jeg. Jeg fikk denne meldinga Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Får opp samme greia jeg og. Og angående den fizz greia, så kan man kanskje pumpe inn utåndingsluften... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå