Gå til innhold

Vindu mm.

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har lyst til å starte med casemod..

Har dette kabinettet --> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Jeg skal selvfølgelig starte med et vindu.. Har sett det er to varinter å få tak i:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

www.microplex.no > casemods > vinduer > SBWKCHDACL:

Sunbeam Window Kit, Chieftec DA, Transp.

- 560x330mm (funker ikke legge ut link)

Har forstått at i den siste pakka er det bare med vindu,lister osv og at man må lage hull og sette inn vinduet selv.. Men er dette vanskelig? hvilket utstyr trenger man ?

I den første får man vel med en helt ny dør (så den gamle bare kan kastes?) Men på denne er det også med vifte.. Hvordan er denne vifta? noen erfaringer ? Men den vifta er vel sort (ikke gjennomsiktig? syns det er litt kjipt! men man kan vel kjøpe en gjennomsiktig vifte og bytte ut? )

Men hvis jeg kjøpe det byggesettet da er det ikke med vifte (og heller ikke hull til det? ) Er det mulig å borre hull til vifte i plexiglasset eller er det litt vanskelig (har ikke mye peiling på casemods) eventuelt hvilket utstyr trenger jeg?

Takker på forhånd for alt hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vet ikke om nibbler egner seg så bra i plexi, fungerer nok best på metall... Har aldri brukt nibbler selv, men utifra hvordan den kutter, så virker det ikke som den er så veldig bra å lage viftehull med... vaskelig å lage helt runde hull. er jo litt kjedelig åsitte å file og pusse etterpå også, når man med hullsag får et helt fint hull meg en gang!

Lenke til kommentar

Bare sier det en ting: du blir lei av det kabinettet dagen etter du har kjøpt det.. kvaliteten inni er på bunn i forhold til Lian Li og de har også mye mere ppraktiske løsninger! det dere med at du kan sette inn cd-rom i chieftec uten verktøy er bare tull.. du må skru skinnene fast i cs-spilleren! jeg kan anbefale det et et kabinett til noen lunde samme pris og det er Lian Li pc7. Jeg har det og det er det beste kjøpet jeg har gjort på leenge! de har skinner til psu. den skinna festes til kabinettet med thumscrew så du kan lett ta ut psu med fingrene. Det følger med tre adda-vifter, den ene trekker 0.15a og de to andre trekker 0.12 eller noe sånt.. de to er med molex-plugg og den første der er med tre-ping kontakt, sånn til hk.

Ikke kjøp chieftec.. hold deg langt unna!

Edit: nibler på plexi går til hellvete.. etter erfaringer!

Edit2: verktøy for å skjære hull til vinduet er nibler, stikk-sag eller dremmel. det finnes sikkert masse annet også, men disse tingene er mest brukt.

Lenke til kommentar

Jonas glemmer seff å nevne at lian li koster 3 ganger(nesten) så mye som chieftech toweret.... Og jeg har hatt det en dag nå.. fremdeles ikke lei det :)

Lian Li har 2 store fordeler overfor Chieftech som jeg ser det.. Vekten, og hovedkortplate som kan dras ut..

Vet ikke om det er verdt 1500 extra...

MEn for å svare på spørmsålet.. Det enkleste er jo å kjøpe ferdig dør.. ikke like gøy.. :) Hvis du skal lage hull i din gamle dør for eget vindu kan du bruke stikksag med blad for metall eller en dremmel.. Nibbler kan igså brukest, men tror det tar laaaaaang tid.. Belksiglass kan også sages med stikksag bare vær forsiktig.. ikke gå for fort frem. Du kan også bruke hullsag noe som gir de fineste hullene..

Uansett hva du bruker på pleksiglasset husk en ting.. Det er plastik, så blir det for varmt smelter det og lager stygge kanter.. Det er også tildels sprøtt og kan knekke/sprekke...

Lykke til

Lenke til kommentar

Vi kan jo starte med å si: Du tar helt, absolutt helt, feil..

Lian Li pc7 på microplex: 945

Chieftec på komplett: 905.45

Med litt enkel hoderegning blir det:

945 / 905.45=1.046

Et Lian Li er 1.046 ganger så dyrt som et chieftec.. ja hvis du kaller det 3 ganger så dyrt, ja da trenger du hjelp...

Lenke til kommentar

Kjøpte selv vindu-settet på microplex, ingen problem å innstallere selv. Du kan se åssn jeg gjorde d på hjemmeside mi (klikk på hjemmesideicon nedenfor).

Bruk stikksag med med blad for metall, og ingen problem å borre i plexi.

Syns det er litt artig å fixe mod selv, men greit å betale ferdig dør hvis du ikke har interesse for å mekke litt selv!

Lenke til kommentar
Vi kan jo starte med å si: Du tar helt, absolutt helt, feil..

Lian Li pc7 på microplex: 945

Chieftec på komplett: 905.45

Med litt enkel hoderegning blir det:

945 / 905.45=1.046

Et Lian Li er 1.046 ganger så dyrt som et chieftec.. ja hvis du kaller det 3 ganger så dyrt, ja da trenger du hjelp...

Du får faktisk med strømforsyning til chieftecen , og du har en "billig"-LianLi

Lenke til kommentar
Bare sier det en ting: du blir lei av det kabinettet dagen etter du har kjøpt det.. kvaliteten inni er på bunn i forhold til Lian Li og de har også mye mere ppraktiske løsninger! det dere med at du kan sette inn cd-rom i chieftec uten verktøy er bare tull.. du må skru skinnene fast i cs-spilleren! jeg kan anbefale det et et kabinett til noen lunde samme pris og det er Lian Li pc7. Jeg har det og det er det beste kjøpet jeg har gjort på leenge! de har skinner til psu. den skinna festes til kabinettet med thumscrew så du kan lett ta ut psu med fingrene. Det følger med tre adda-vifter, den ene trekker 0.15a og de to andre trekker 0.12 eller noe sånt.. de to er med molex-plugg og den første der er med tre-ping kontakt, sånn til hk.

Ikke kjøp chieftec.. hold deg langt unna!

Edit: nibler på plexi går til hellvete.. etter erfaringer!

Edit2: verktøy for å skjære hull til vinduet er nibler, stikk-sag eller dremmel. det finnes sikkert masse annet også, men disse tingene er mest brukt.

Har hatt chieftec kabinettet i 2 måneder nå, og jeg er fortsatt like glad i det :)

Kan ikke se noe minus med det kabinettet annet en at det er litt tungt.

Btw: Smaken er som baken.

Lenke til kommentar

jeg har et suntek TH-656 som jeg har bort inn et vindu i, det blei bra kabinete er jo så enkelt og bygge i + at d ser bra ut

kabinettanbefaling (min meinig)

1. Suntek TH-656

2.TCI sine standarkabinet

3. Lian Li generelt

osv

osv

1638.chiftek

har tatt hensyn til pris og for dere som ikke helt vett va et TCI standarkabinett er så er det noe av det beste som finst.

http://tci.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=752

det er direkte stygt men med litt moding så kommer det seg og her her lian li kopiert lagt på litt ekstra kvalitet og en mye høyere pris

det har utagbart alt utenom cd-rom holder

(yperligt til donorkabinett til trekabinet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...