Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

luftinntak til vw t4

Zolo

Anbefalte innlegg

Jeg fikk byttet luftfilter og såg da at det var veldig skitent inni luftinntaket. Hvordan kommer jeg enklest mulig til boltene for å skrue av luftinntaket (aab motor)? Slik at jeg kan rengjøre det inni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk byttet luftfilter og såg da at det var veldig skitent inni luftinntaket. Hvordan kommer jeg enklest mulig til boltene for å skrue av luftinntaket (aab motor)? Slik at jeg kan rengjøre det inni.

Har bilen rund luftfilter? Kan du legg ut et bilde?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bilen rund luftfilter? Kan du legg ut et bilde?

Det er denne delen jeg ønsker å rengjøre inni fordi den er full av sot, men kommer ikke til boltene bak motoren. Håpet det var et triks for å få det til for synes det er litt merkelig om motoren må ut av bilen for at luftinntaket skal kunne skrus av.

Har firkantet luftfilter.

post-17799-0-44961900-1407677887.jpeg

Har også konkludert med at motoren sikkert ikke har vondt av en overhaling, men siden jeg nylig har fått byttet registerreim venter jeg med det.

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor mye koks det er. Har jo sett tette innsug før og da må det jo stakes opp :p Men det er jo en vurderingsssak. Er det bare svart på sideveggene inni der er det lite vits å rense bort dette. Kan du pelle ut svarte biter derimot...

Mener man kommer til innsuget fra undersiden, så du må ha bilen på bukk, kanskje. Ut med motor tviler jeg på. Sitter det ikke også noen bolter langt nedi der mellom rørene på innsuget? Eller det var kanskje en annen bil.

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor mye koks det er. Har jo sett tette innsug før og da må det jo stakes opp :p Men det er jo en vurderingsssak. Er det bare svart på sideveggene inni der er det lite vits å rense bort dette. Kan du pelle ut svarte biter derimot...

Mener man kommer til innsuget fra undersiden, så du må ha bilen på bukk, kanskje. Ut med motor tviler jeg på. Sitter det ikke også noen bolter langt nedi der mellom rørene på innsuget? Eller det var kanskje en annen bil.

Det sit bolter bak den ut fra bilder av delen på nett, men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme til dem. Bra undersiden ser det ut som "eksosmanifoilen" blokkerer for disse boltene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du må ha noen lange 1/4" piper og en samling med fast og leddnøkler. Jeg har demontert en for mange år siden og husker at det gikk greit.
Koble slangen fra motorhuset inn i en catch tank eller la det blåse ut i friluft.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...