Steamed Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Hei.Jeg har en peugot 307 som er identisk med denne: (bilde1)Jeg har null peiling på bilstereo, men vil sette inn en, siden lyden nå er skurrete og dårlig, og bassen her så og si fraværende. Jeg har da ikke tenkt å bruke mye penger på dette her, tenker under 1000 på spilleren, og ca 400-800 pr høytaler.Jeg er litt usikker på hvor mye ting jeg trenger å bestille, tenker bare på sidehøytalere i døren, og en bass.Prøvde lirke vekk beskyttelsen fra døren med et skrujern, men fikk det ikke til, må jeg da begynne å skjære ut? Eller er det jeg som gjorde det feil?Er helt blank på hva som trengs, og hvordan det skal koples, men tror dere jeg greier det selv, eller bør jeg få noen mer erfarne til å gjøre det?Slenger med noen bilder av spillern, og høytallerene i framdørene og i dashboard.Takk for svar! Endret 26. juli 2014 av Steamed Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Ikke vær kjip på spilleren. Forslag: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1312453 http://www.prisjakt.no/category.php?t=18384&l=s178920969 Mulig du må ha litt småting som iso-adapter, noen stumper med ledning etc. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 På endel biler er høyttaleren montert bak dørtrekket, så for å komme til må du ta av hele dørtrekket. Høyttalerdekslet er i såfall montert fast i dørtrekket og er ikke ment å kunne tas av fra utsiden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det pleier altid å være noen godt skjulte skruer som fester dørpanelet til døra. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Hvis du ikke trenger dab, så ville jeg sett på f.eks. Alpine CDE-173BT. Fin spiller til 1.390 kr som har ipod, usb, aux og bluetooth-streaming. Du trenger mest sannsynlig dette adapteret og mulig denne denne antenneovergangen. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Er det vanskelig å koble dette sammen? Følger det med noe bruksanvisning eller veiledning når jeg kjøper cdspilleren? Skal lete videre etter dørpanelskruene, men har ikke funnet noen enda hehe Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Skal være ganske plug & play å koble spilleren, om du ikke skal ha noe ekstra forsterkere og basskasse f.eks. Har ikke sjekket at adapter over her passer til din bil, men med et sånt så tar du bare ut gammel spiller, kobler den fra, og tar evt uy metall rammen (den som spilleren festes i, om original spilleren bruker en sånn). Så er det bare å sette inn ramma som følger med nye spilleren, bøye et par av låsene så den sitter fast, koble ISO adapter til original kablene, og koble spilleren til andre enden av dette. Skal du ha DAB, så må det også monteres ei antenne på frontrute, det er også mulig å bruke original antenne i bilen, men jeg opplevde en del problemer med det i min bil, og valgte derfor å klistre fast medfølgende antenne i frontruta Til slutt er det bare å dytte inn spilleren i ramma, til du hører 2 klikk, da skal den være låst fast. Uten DAB er nok hele jobben gjort på 15-30 min, litt avhengig av hvor vanskelig det er å få ut spilleren som sitter der nå Men en liten bemerkning.. jeg så at det ikke er noe display på spilleren du har nå.. og regner da med at dette sitter et annet sted i bilen?? Isåfall, vil nok ikke dette virke med ny spiller, og heller ikke rattfjernkontroll.. Du kan også miste andre funksjoner i bilen, hvis disse er avhengig av spilleren.. Selv mistet jeg display (display med klokke, temp og info fra spiller, klokke og temp er fremdeles på plass, men delen til spilleren er helt blankt) og rattfjernkontroll, men savner ingen av dem Man kan som regel kjøpe en adapter for å bruke disse funksjonene igjen, men disse koster som regel rundt 1000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå