Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

"Treigt" tråløstnettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har 50/10 mb linje fra GET og bruker dette utstyret

http://www.get.no/hjem/nomu/get-box-ii

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16833704133

Jeg får derimot ikke ut mer enn 25/10 mb ifølge speedtest.net, men laptoppen min til 3000 kr som står i samme rom som desktoppen får hele 52/10 mb.

Hvordan kan jeg få bedre signal til desktoppen min? Har testet 2,4 og 5 ghz og på 5 ghz får jeg ca 25/10 mens på 2,4 får jeg 20/10.

Har tenkt på å bytte ut det tråløse nettverks kortet, men virker nesten som det ikke finnes noe bedre...

Signal styrken ligger på 96% mens Rate ligger bare på 24 Mbps, hvorfor er det slik?

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bor i blokk, rekkehus e.l. med naboer med tilsvarende Getbox i standardoppsett, så sender de på samme kanal og vil sansynligvis forstyrre. Det kan sjekkes med f.eks. WiFi Analyzer (android) eller inSSIDer. Logg på Getboxen og bytt kanal hvis det er problemer med nabonettverk.

Hvis hastigheten ligger på rundt 25Mbps så kan det tyde på at nettverkskortet kjører på G-standard (brutto/teoretisk 54Mbps). Skal du ha høyere hastighet må det være N-standard.

Et lite hjertsukk: Skjønner ikke hvorfor folk kjører trådløst på stasjonære maskiner... Det er litt jobb å legge opp kabel, men det er det verdt hvis man ønsker hastighet og stabilitet...

Lenke til kommentar

støy fra andre trådløse nettverk/annet utstyr (f.eks babycall/overføring av tv signal trådløst fra en tv til en annen), kan også være en instillling på nettverkskortet

men det er jo rart at laptoppen får dobbelt så bra speed i samme som som desktoppen. :/

Lenke til kommentar

Hvis du bor i blokk, rekkehus e.l. med naboer med tilsvarende Getbox i standardoppsett, så sender de på samme kanal og vil sansynligvis forstyrre. Det kan sjekkes med f.eks. WiFi Analyzer (android) eller inSSIDer. Logg på Getboxen og bytt kanal hvis det er problemer med nabonettverk.

Hvis hastigheten ligger på rundt 25Mbps så kan det tyde på at nettverkskortet kjører på G-standard (brutto/teoretisk 54Mbps). Skal du ha høyere hastighet må det være N-standard.

Et lite hjertsukk: Skjønner ikke hvorfor folk kjører trådløst på stasjonære maskiner... Det er litt jobb å legge opp kabel, men det er det verdt hvis man ønsker hastighet og stabilitet...

kjører på 802.11 N kanal 36 5 ghz som ingen andre bruker, har fullt signal men bare 24 mbps network rate

som sagt ligger laptoppen på dobbelt så høy speed og den kjører på 2,4 nettet sammen med masse andre signaler. Når jeg setter desktoppen på 2,4 får jeg ENDA væære fart

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Sånne nettverkskort er på en måte dumme fordi antennene sitter så nærme metallkabinettet. Spørs hvordan PC-en står i forhold til ruter. Prøvd å endre vinkler på antennene eller å snu litt på kabinettet for å se om det er forskjell?

Lenke til kommentar

Sånne nettverkskort er på en måte dumme fordi antennene sitter så nærme metallkabinettet. Spørs hvordan PC-en står i forhold til ruter. Prøvd å endre vinkler på antennene eller å snu litt på kabinettet for å se om det er forskjell?

Man får ellers kjøpt "antenneflytter". Har selv slike fra Edimax som ikke kostet mange kronene for en del år tilbake.

Men samtidig her sier han vel at signalstyrken er god....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...