jorgenhm Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei... Jeg har: Intel P4 2.4 533 FSB Asus P4PE Apacer 512 PC2700 Boxed Vifte Jeg ville skjekke temperatur på cpu for jeg vurderer å overklokke den.. Jeg brukte Asus Probe (progammet som var med HK).. Når jeg bare surfa osv. (idle) var tempen 44-45*C.. Også prøve jeg å spille litt Mafia.. Da lå temperaturen jevnt på 55-58*C.. Er dette normalt? som sagt vurdere jeg å overklokke og har hørt at over lang tid er det ikke bra for cpu over 60*C.. Hvor mye tror dere min cpu tåler av temperatur? Hvor mye ca. stiger temperaturen når man klokker? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Er ikke sikkert at asus probe viser rett temp. Last ned siste versjon av asus probe, eller prøv å sjekk temp med f.eks AIDA32 http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Skal du overklokke, kjøp deg ny kjøler, 2,4B regner jeg med leveres med den gamle intel boxed kjøleren som kun er i alu, hadde selv nermere 60c med denne på max load(Seti@Home i 24t). Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 det er vanlig temperatur ja.. :o) har ca 50 grader idle på min 1,8@2,7@default volt med boxed vifte... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 det er vanlig temperatur ja.. :o) har ca 50 grader idle på min 1,8@2,7@default volt med boxed vifte... Huff, hvorfor må alle oppgi temperatur på idle, en prosessor er aldri idle Last ned Si-Soft sandra og kjør noen runder med burn in eller som jeg bruker seti@home eller D2OL for å finne ut hva max temp er ved max load. Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei og takk for hjelp Hvilken kjøler anbefaler dere hvis jeg skal kjøpe en? Skal ikke ha en som bråker alt for mye.. Som sagt har jeg hørt at det ikke er smart at cpu tempen er over 60*C over lang tid så jeg har tenkt til å overklokke til den ligger på den temp.. Da blir det vel vifta som avgjør hvor langt jeg kan klokke? Ca. hvor mye øker temperatur når man klokker? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvor mye tempen øker har mest med hvor mye du stiller opp vcore.. men vil anbefale deg å kjøpe vannkjøling, med en gang.. er billigere det enn å først kjøpe vifter for 900kr, eller no, for så å finne ut at det ikke er bra nok også kjøpe vannkjøling.. Sier bare min erfaring.. Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 hmm.. veit ikke helt det med vannkjøling.. Har ikke så veldig peilig! :-? Men en kjøler dah? noen å anbefale?? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Tips til kjøler: zalmann cnps7000cu , har den ikke selv men den står på handlelisten. Jeg har kikket litt rundt på forumet etter en stille og god vifte til p4 2,4c og denne har vært anbefalt av mange. Fås hos microplex og de som ble billigste webshop 3. kvartal (sjekk hw.no's forside, husker ikke navnet nå). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå