Athos2011 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg kjøpte en bil for litt over en måned siden. Ved kjøpet så ble det avtalt at selger skulle betale omregistreringsavgiften på bilen. Dette er en 2004-modell og omregistreringsavgiften er på nesten 5000.- kroner. Jeg har fått purring ifra Statens Vegvesen om å betale omregsitreringavgiften. Jeg har kontaktet selger, som er et bilfirma, om at de må ordne opp i dette. Så har jeg nå fått vedtak om avskilting på grunn av to mangler. 1. Omregistrering er ikke betalt. og 2. Tidligere eier har ikke levert inn del 2 av vognkortet etter at hun solgte bilen til bilforhandler. Jeg har kontaktet selger på nytt om at han må ordne opp i dette og han lovte at han skulle gjøre alt han kunne for å ordne dette. Det som jeg lurer på er at om jeg kan bruke bilen i mellomtiden? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 "Det som jeg lurer på er at om jeg kan bruke bilen i mellomtiden?" Nei, du kan ikke kjøre en bil som ikke er registrert. Hvis du ikke har det skriftlig i kontrakten at selger betaler omregistrering, ligger du tynt an. Da har du bare en ting å gjøre, og det er å gå til lokalavisa. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 "Det som jeg lurer på er at om jeg kan bruke bilen i mellomtiden?" Nei, du kan ikke kjøre en bil som ikke er registrert. Hvis du ikke har det skriftlig i kontrakten at selger betaler omregistrering, ligger du tynt an. Da har du bare en ting å gjøre, og det er å gå til lokalavisa. Dummeste forslag på lenge... hvis han ikke kan dokumentere noe, hva får deg til å tro at en avis vil ta å lage en sak av noe som ikke er dokumentert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 I disse agurktider lager dem vel saker om hva det skulle være. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Vel, hvis du kjører rundt i en bil som er begjært avskiltet står du tross alt i fare for å plutselig måtte gå resten av veien hvis du blir stoppet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 I disse agurktider lager dem vel saker om hva det skulle være. Nei, det gjør dem ikke... Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Vel, hvis du kjører rundt i en bil som er begjært avskiltet står du tross alt i fare for å plutselig måtte gå resten av veien hvis du blir stoppet. For ikke å snakke om at forsikringen ikke er gyldig når den er begjørt avskiltet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå