Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan man ettermontere AC i Toyota Hiace 2003?

Anbefalte innlegg

Toyota HiAce D-4D 102hk 4wd lang 2003

Jeg har nettopp kjøpt denne doningen for kr.53.000,- uten særlige feil eller mangler.. bortsett i fra etterlengtet AC /klima kompressor..

Kan dette ettermonteres? Ser på finndel.no at det står flere på "høggern" med AC kompressor.

Bør dette kjøpes nytt? Her trenger jeg nok noen råd.. igjen!

post-359111-60130_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe en forhandler av merket / verksted vet?

Med så mye rør og hjul som må byttes ut så man får på reimen til ac ol så høres det ikke billig ut.

Kompressor burde holde 10 år , men de burde alltid stå på.

Gassen fungerer også som smøring, så er det av hele vinteren blir delene tørre og sprekker og om sommeren fungerer den dårlig og er det da for tomt går den i stykker da den heller ikke får smøring.

Det betyr da at man ikke vet hva man kjøper og hvordan denne er brukt.

Er du heldig så selges modellen med AC om man blar opp, dvs det er designet og ligger klart for det. Minimalt med "modding"

Endret av War
Lenke til kommentar

Kanskje ikke det svaret du ville ha, men det er neppe verdt å utføre. Det er en stor konvertering, og ærlig talt så kommer du til å bruke den kanskje 2-3 uker i året. Er forøvrig mange som ikke tenker over at AC bruker veldig mye drivstoff, så du kan jo ta det inn i vurderingen også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I utgangspunktet - glem det.

Let etter en makan bil med AC kjøp den, selg din.

Skal du montere AC er det selvfølgelig mulig å sette inn en camping AC som f.eks denne.

http://www.caravanogfritid.no/produkt/ventilasjon/aircondition/aircondition-varmepumpe-hb-2500

Den er laget for 220V drift, men det finnes et 12V kit også, men da må du også sette inn en DIGER dynamo i bilen for å dra dette....

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk all AC på Hiace er ettermontert. Enten i Malmø eller hos forhandler under klargjøring.

Hvis du bare monterer det 1 gang så er det sikkert ganske mye jobb. Jeg har riktignok kollegaer som snakker om firmabestiller av f.eks 15 Hiacer og alle skulle ha AC+++. Noe som er en ganske demotivernde ting å vite. Derfor vil det også gå fort etterhvert.

Alle Hiacer etter 95 er så og si like. Jobben som må gjøres inni kupeen rundt varmeregisteret er kurant. Det er jo dette som ofte er det værste med og ettermontere AC.

Man har allerede klargjorte høl i blokka til AC kompressor osv. Bolt-on. Hullet til AC av/på kanppen er jo også klart.

Det går ann og det er en forsåvidt grei jobb.

Prisen tør jeg ikke spekulere på.

Endret av Mekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...