Gå til innhold

Error i Memtest - Hva gjør jeg nå?

seppo-

Anbefalte innlegg

Hei, opplevde i dag småproblemer med CS som endte i at jeg jeg kjørte memtest. - Aldri kjørt Memtest før, men etter denne artikkelen, tenkte jeg det var greit å prøve: LINK TIL ARTIKKEL

Aldri kjørt memtest før, ettersom jeg aldri har hatt problemer med PCen før, menjeg har 76 errors (1 rød linje på test 8) nå som jeg kjørte testen, så noe er galt.

Hva gjør jeg så videre?
Jeg forstår at dette vil si at i hvertfall en av rambrikkene mine er dårlig/defekt. Finnes det en lett måte å identifisere hvilken, eller må jeg ta ut alle og teste 1 og 1?

Noe tips? og kan varmen være så gale at de blir ødelagt? Er trykket inn i et ganske lite kabinett nemmelig. Blir det kjøligere med et større kabinett?

Har frem til i dag ikke hatt noe problemer med PCen, men den er riktignok 2 år gammel. Specs:

CPU: Intel Core-i7 Quad Processor i7-3820k
RAM: Corsair Vengeance DDR3 16GB, 1600Mhz, CL8 (4x 4gb brikker)

Hovedkort: ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tok å testet alle brikkene, 1 etter 1. Ingen feil. Så kjørte jeg alle 4 inni igjen på nytt. Ingen feil.

Er det mulig at en av brikkene bare satt litt løst? Har nettopp flyttet og kan ha dunket maskinen litt .. om det er mulig? Eller er det kanskje temperaturen? - Kjørte med åpent kabinett og tørket vekk støv fra alle viftene så temperaturene var lavere nå som jeg testet alle 4 sammen igjen..

Eneste logiske forklaringen jeg klarer å tenke meg... Eller er det andre grunner til dette?

Lenke til kommentar

Det kan fort være noe sånt, ja - eller så var en pinne i en kontakt litt halvveis og ble gnidd ren når du flyttet på brikkene, eller så var det noe rart med strømmen i huset, eller ...

Kan jeg foreslå at du lar den stå og kjøre memtest over natta? Hvis den ikke finner noe så behøver ikke det bety at den er kurert, men det er i det minste lovende.

Lenke til kommentar

Det kan fort være noe sånt, ja - eller så var en pinne i en kontakt litt halvveis og ble gnidd ren når du flyttet på brikkene, eller så var det noe rart med strømmen i huset, eller ...

Kan jeg foreslå at du lar den stå og kjøre memtest over natta? Hvis den ikke finner noe så behøver ikke det bety at den er kurert, men det er i det minste lovende.

Det hørtes lovende ut :) skal la den stå på i noen timer og teste. Er jeg heldig så var det bare et dunk under flytting eller noe slikt !!

Takk takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...