c-bool Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Kjørte på bestefaren min sin bil med min mor sin bil, syns jeg har hørt at forsikringen ikke dekker skade på bil i nærmeste familie, grunnet forsikringssvindel? Stemmer dette? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Den har jeg ikke hørt før. Det skal i så fall stå i vilkårene. Ellers er ikke kasko noen vidunder medisin: Med mindre skaden er betydelig vil egenandel og bonustap fort gjøre den mindre lønnson å ta på forsikringen. Geir Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 26. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2014 Leste gjennom forsikringspapirene, men kunne ikke finne noe spesifikt angående dette, så får håpe det går i orden:-) Lenke til kommentar
Corey Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nå følger jeg deg ikke helt... Hvis du har Kasko på 1 bil, gjelder jo kasko-forsikringen på kun den bilen. Du kan ikke ha flere biler på 1 kasko-forsikring?! Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Mener å huske at man bør unngå å bruke kasko på skader som koster mindre enn ca. 40.000,- å reparere. Dvs. at man bør betale for reparasjonen selv. Dette grunnet bonustap, økt forsikringspremie etc. i mange år etterpå. Anbefaler TS å sjekke nøye før kasko eventuelt benyttes. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nå følger jeg deg ikke helt... Jeg antar han bruker "kasko" om hele forsikringen, inkludert ansvarsforsikringen, slik man gjerne gjør i dagligtale... Geir Lenke til kommentar
Corey Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nå følger jeg deg ikke helt... Jeg antar han bruker "kasko" om hele forsikringen, inkludert ansvarsforsikringen, slik man gjerne gjør i dagligtale... Geir Aha, da tror jeg at jeg er med. Slik jeg forstod TS hadde han kasko på bil A, men kjørte bil B inn i bil C og trodde at kasko gjaldt for disse bilene da di var i "familie". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Mener å huske at man bør unngå å bruke kasko på skader som koster mindre enn ca. 40.000,- å reparere. Dvs. at man bør betale for reparasjonen selv. Dette grunnet bonustap, økt forsikringspremie etc. i mange år etterpå. Anbefaler TS å sjekke nøye før kasko eventuelt benyttes. 40 000 høres mye ut, er du sikker på det? Hva er gjennomsnittlig pris for forsikring med 60% bonus feks? 5000? AtW Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Mener å huske at man bør unngå å bruke kasko på skader som koster mindre enn ca. 40.000,- å reparere. Dvs. at man bør betale for reparasjonen selv. Dette grunnet bonustap, økt forsikringspremie etc. i mange år etterpå. Anbefaler TS å sjekke nøye før kasko eventuelt benyttes. 40 000 høres mye ut, er du sikker på det? Hva er gjennomsnittlig pris for forsikring med 60% bonus feks? 5000? AtW Se f. eks. denne artikkelen hos Dinepenger: http://www.dinepenger.no/bruke/styr-unna-kasko/10065227 "For de aller fleste koster det 10.000-50.000 kroner å la kaskoen dekke en skade på bilen. Jo lavere bonustrinn du er på, desto dyrere blir det å la forsikringen dekke skaden." .. "Det kan ta over 10 år før bonusnedrykket er «nedbetalt»." .. "Når bør du la forsikringsselskapet betale skaden? For å finne ut hva det totale bonustapet koster, må du multiplisere det totale bonustapet med grunnpremien(forsikringspremien før fratrekk for bonus)." .. "Sammenlign beløpet med taksten på skaden, så ser du om det er billigere å betale skaden selv. Er TS heldig, kommer de godt ut av det og kan bruke kaskoen. Men igjen, sjekk! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 kasko på biler som er verd under 150k er rimelig bortkastet med mindre du selv er slurvete og skader bilen din mye og skal holde den prefekt hele tiden . kjører man normalt så kan man ta og betale selv for eventuelle småskader og spare pengene det koster og ha full kasko . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå