Hockenheim Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hei! Skal ta opp et billån på ca 50k for å skaffe meg en nyere bil enn det jeg har nå, men er litt forvirret om hvordan det fungerer i forhold til forsikringen. MÅ jeg ha forsikringen på meg selv hvis jeg tar opp lån i mitt eget navn? Eller kan jeg ta opp et billån i mitt navn og sette forsikringen på min far? Jeg er 20 år og forsikring for meg blir meget dyrt på en 2010 bil med 200hk. Takk! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg har tidligere gjort det du tenker å gjøre, lån på meg selv og forsikring på far. Spilte ingen rolle for Gjensidige, ihvertfall. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) Du vet du kan dele opp betalingen over et år slik at du betaler hver måned? Er det innenfor din betalingsevne ville jeg heller gjort dette for å selv spare opp bonus enn å ha forsikring på noen av mine foreldre. Men en så ny bil med ikke stort mer enn 200hk høre for meg ut at er rart skulle være dyr å forsikre. Er dette en typisk ungdomsbil? Eventuelt hva slags bil er dette? Det kan være lurt å ta kontakt med banken og høre med de om forsikring. Da jeg tok opp lån måtte jeg ha Kasko og forsikringen i mitt navn. Endret 25. juli 2014 av Hansien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå