Gå til innhold

Reklamasjon pga støv i mobil 5. gang feil? (Samsung GS3)


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var så heldig å kjøpe en mandagsprodukt for snart 2 år siden. En Samsung Galaxy S3.

De 2 første gangen den var inne på reperasjon, hadde den det kjente "overskriving av ROMen etter oppdatering"-problemet. Den ble levert inn og fikk byttet hovedkort på garanti.

 

Den 3 gangen var det kommet ett støvkorn på kameralinsen. Den ble igjen "kjapt" fikset på garantien.

 

Etter ca 1 måned etter reperasjonen, var det kommet en _god_ del støv inni bak kameralinsen. Den ble sendt inn igjen og fikset av Delta Service. Men de ville ikke godta at det var garanti. De mente jeg har utsatt den for støvete omgivelser. Dette er jeg selvfølgelig ikke enig med, i og med det er en mobil som er ment som å brukes på en helt normal måte og jeg verken jobber eller oppholder meg i støvete omgivelser.

 

Det skal merkes at jeg er ytterst forsikt med en mobil til da 5000kr, og har ingen riper eller fallskader. Jeg har også vært forsiktig med kameralinsen som av en eller annen grunn er det ytterste på baksiden av telefonen.

 

Butikken var grei nok og reperasjonsgebyret, som ikke burde være der, ble frafal.

 

En uke etter jeg fikk telefonen tilbake etter denne reperasjonen, har altså støvet kommer tilbake.

 

 

Jeg bryr meg egentlig ikke hvordan, men jeg ønsker altså å få pengene tilbake og kjøpe en mobil som ikke er laget av Samsung.

Har jeg krav på reklamasjon?

Hvor lang tid burde en reklamasjon ta? Kan en autorisert tekniker ta avgjørelsen på stedet?

 

Butikken har forsåvidt gitt grei service. Men ting tar tid og selvfølgelig vil de ikke gi penger tilbake så fort så mulig. Men jeg vil altså ha en telefon som virker meste parten av tiden.

 

Hjertelig takk for tilbakemeldingene på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deltaservice pleier å gi seg om du kommuniserer til dem direkte og henviser til at det faktisk er forbrukerkjøpsloven som gjelder, ikke deres "service-rutiner" eller meninger om hva som er vanlig bruk og ikke.
Å forholde seg til Samsung er ivertfall døfødt, siden de bruker mer tid på å lyve til deg om vissvass enn å hjelpe deg. Og "kunderespons-avdelingen" i Sverige er så bortkastet tid at det er til å få blodtrykksproblemer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvorfor du skal trenge å forholde deg til verken deltaservice eller samsung.

Som kunde av butikken, trenger du kun forholde deg til butikken. Hvis ikke de vil forholde seg til forbrukerkjøpsloven, kan du ta saken via forbrukerrådet (en veldig enkel, og gratis prosess).

 

Gitt at du reklamerte på de forrige støv-problemene, og den har vært inne til retting to ganger tidligere, og samme problem er kommet tilbake, så har du rett på heving av kjøp.

 

Du kan finne lignende saker på forbrukertvistombudets hjemmesider. Det hjelper ofte å vise til en lignende sak når du klager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...