ajoar Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mulig det har vært spurt om før...... Men: Må bare vite hva er det egenlig som lager den berømte lyden i HD'n når data lagres og hentes. "Pickupen" er jo ikke nedi platene, men alikavel høres det ut som om noen har et h... "kalas" nedi der! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 det er vel motoren på lesearmene som jobber... hvis de går fort frem og tilbake mellom innsiden og utsiden av plata, vil det vel komme noen lyder da? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hakkinga kommer fra armen som beveges inn / ut på plata / platene i et forrykende tempo. Har du defrag'et en disk, og kopierer la oss si et DVD-image på 4,5 GB til en annen disk (som også er ren og pen) er det minimalt, kanskje ingen hakking, som følge av at armen(e) ikke må hoppe frem og tilbake for å hente / skrive data på forskjellige steder på diskene. Det motsatte ser du med å bench'e en disk med random seek/read/write, da er det ganske tydelig støy fra armene. Motoren som driver platene på disken rundt spinner derimot i sitt vante tempo uansett hva du gjør / ikke gjør. Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Dette var opplysende Takker og bukker! Da lærte jeg litt i dag også Lenke til kommentar
stranden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Litt Off topic menmen. da jeg satt å spillte Chrome, så kom det en merkelig lyd fra harddsiken.. men bare når jeg skøt med et spesielt våpen, et slags elektrovåpen. og hver gang den lille baren som viste når det var klart til å skyte gikk opp, då lagde harddisken min en rar tikkelyd. dette skjedde AKKURAT i takt med den "baren" det andre rare var at kompisen min som satt atme fikk samme lyden, og jeg har maxtor disk og han har IBM. rare greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå