skorpio Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hei Jeg har en Denon AVR-X500 som jeg bl.a. har koblet PC til. Problemet er at når jeg ikke har TV-en påslått (men Denon AVR-X500 er påslått) så vil PC-ens skjermer blinke sort fra tid til annen. Og med å blinke sort så mener jeg slik PC-skjermer vanligvis gjør når du kobler til en ny skjerm, f.eks. HDMI. Skjermene går i sort i 1-2 sekunder og kommer så tilbake. Veldig plagsomt. Dette skjer helt tilfeldig, det kan gå timer mellom hver gang, eller minutter. Jeg antar det skjer fordi PC-en ikke tror den er koblet til via HDMI lenger. Har prøvd med 2 forskjellige skjermkort, nVidia GTX 670 og 770. Hva kan årsaken være? Har tenkt strømsparing på Denon men jeg har ikke funnet noe slikt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Se om du finner noe som heter hdmi cec i menyene på denonen, og skru dette av. Mulig det vil hjelpe. Men problemet ligger nok i at pcen plutselig oppfatter at det hat blitt koblet til en skjerm, da forsterkeren er dette for pcen, da det er brukt hdmi. Men siden du sier det bare plutselig kommer, og du ikke bar byttet kanal på forsterkeren, så kan det muligens være selve hdmi kabelen også. De kan tidvis gi problemer. Bytter du kanal på forsterkeren, og kommer innom inngangen pcen er koblet på, så vil pcen oppfatte at en skjerm blir koblet til. Tven vil ikke ha noe å si for dette, da pcen kun forholder seg til forsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå