Gå til innhold

NHH 2014 - noen på forumet som skal begynne til høsten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jeg! Var en tur i Bergen forrige uke for å skrive kontrakt på en leilighet. Planen var alt jeg skulle bo sammen med ei, men til tross for at visningen gikk kjempe bra og at hu sa ja over telefon etter visning - så backet hun ut og sa via SMS at det ble for dyrt for henne - mens jeg skrev kontrakt med utleier.

Så det hele endte med at jeg fant en egen studioleilighet i sentrum, ikke så langt unna Grieghallen. SiB klarer ikke å dekke en brøkdel av behov, og det private markedet har et voldsomt press - så blir spennende for de som ikke har fått ennå.

Lenke til kommentar

Det har jeg! Var en tur i Bergen forrige uke for å skrive kontrakt på en leilighet. Planen var alt jeg skulle bo sammen med ei, men til tross for at visningen gikk kjempe bra og at hu sa ja over telefon etter visning - så backet hun ut og sa via SMS at det ble for dyrt for henne - mens jeg skrev kontrakt med utleier.

Så det hele endte med at jeg fant en egen studioleilighet i sentrum, ikke så langt unna Grieghallen. SiB klarer ikke å dekke en brøkdel av behov, og det private markedet har et voldsomt press - så blir spennende for de som ikke har fått ennå.

Jasså, så nå bor du kun for deg selv?

Jeg skal på noen visninger i helgen, så får jeg se. Har allerede sett på et par steder, men synes det holdt for lav standard, selv til kollektiv å være. Når 5 personer må dele et lite kjøkken, for eks.

Lenke til kommentar

Heldig! Har søkt og er '94, men får man tilbud om studentbolig - neida..

Noen av dere som skal på forkurset i matematikk som starter nå på mandag?

Kjipt! Monsterstress med boligjakt, men det ordner seg alltid til slutt.

Jeg bestilte dessverre flybillett til den 10. - dagen før immatrikulering. Hadde helt glemt forkurset.

Hadde R2-matte, så håper det ikke er krise. Planlegger å dra på bokføring-kurset.

Lenke til kommentar

Har hatt friår nå, så tror det er bra for min egen del at jeg er på forkurset. Hadde S-matte og det gikk jo veldig greit, men gikk veldig fort ut og :p

jeg tenkte å dra på forkurset. I alle fall første dagen for å se ting an. hvis du vil kan vi treffes? Greit å bli kjent med noen. Kanskje noen andre her er med også?

Kjenner du noen fra før som skal gå på nhh?

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Forkurset i matematikk består av to deler hver dag. Første del holdes i plenum av foreleser i MET020 (metodefaget i matematikk dere skal ha i løpet av semesteret), før dere så beveger dere over i mindre auditorier. Undervisningen i auditoriene ledes av nåværende studenter på skolen som tar dere gjennom et oppgavesett relatert til (gårs)dagens forelesningstema.

Jeg ledet den ene av disse gruppene fjor høst. Min oppfatning var at studentene som var på forkurset verdsatte det sosiale like høyt som det faglige. Dette stemmer godt med mine egne erfaringer. Flere av de jeg traff på forkurset når jeg selv startet i 2012 er blant mine beste kamerater. Så selv om matematikken i seg selv er lett for noen, vil jeg likevel anbefale forkurset til alle.

Fredrik

Lenke til kommentar

Har hatt friår nå, så tror det er bra for min egen del at jeg er på forkurset. Hadde S-matte og det gikk jo veldig greit, men gikk veldig fort ut og :p

jeg tenkte å dra på forkurset. I alle fall første dagen for å se ting an. hvis du vil kan vi treffes? Greit å bli kjent med noen. Kanskje noen andre her er med også?

Det må vi kunne klare å få til! Jeg er i Bergen fra nå og (minst) de neste tre årene, så det skal nok gå.

Kjenner ingen andre som skal starte på NHH nei. Er selv fra Hedmark, og har fått høre at det vanligvis ikke er så mange innlandsstudenter på NHH. Har fått høre at to stk jeg kjenner fra før av skal starte på UiB om ikke annet, så da ble jeg ikke heeelt alene fra der jeg kom fra - selv om jeg først og fremt ser frem til mange nye bekjentskaper blant NHH-studentene!

Lenke til kommentar

Det må vi kunne klare å få til! Jeg er i Bergen fra nå og (minst) de neste tre årene, så det skal nok gå.

Kjenner ingen andre som skal starte på NHH nei. Er selv fra Hedmark, og har fått høre at det vanligvis ikke er så mange innlandsstudenter på NHH. Har fått høre at to stk jeg kjenner fra før av skal starte på UiB om ikke annet, så da ble jeg ikke heeelt alene fra der jeg kom fra - selv om jeg først og fremt ser frem til mange nye bekjentskaper blant NHH-studentene!

Kunne vært kult å si hei på mandag ja. Sender deg en PM eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...