vidarv Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 lurer på hvilke CPU som gir best ytelse til databaser... dvs raskere(MHz) jo bedre selvsagt, men er Xeon spesielt gunstig? jeg er også ute etter noen database servere(applikasjoner) som kan kjøre på en linux maskin... det er viktig at databasen er gratis (Opensource, freeware) (i tillegg hadde det vært fint om det fantes støtte i php eller java for å kommunisere mot den via en webserver, men slik støtte er ikke et must) MySQL og PostgreSQL har jeg funnet som 2 gode alternativer, men skulle gjerne hatt et par alternativer til.... ( har prosjekt på skolen der vi tester slike databaser) alle tips godtaes med stor takk.. Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann. Du angir ikke noe budsjett, så jeg vil anbefale deg å titte på Dual Athlon. Athlon MP er nokså greie prosessorer å kjøre Linux på, sammen med MySQL el.l.. Intel Xeon er meget bra til databaser, men vær obs på at den krever spesielle hovedkort, kabinetter, strømforsyning, minne og kjøling. Dette koster. I tillegg har du jo AMD Opteron som er svært kapabel til databasebruk. Hvis du er på jakt etter gratis databaseprogrammer, anbefaler jeg deg å sjekke denne siden. Lykke til. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 lurer på hvilke CPU som gir best ytelse til databaser... dvs raskere(MHz) jo bedre selvsagt, men er Xeon spesielt gunstig? Takk! Slike gode og utfordrende spørsmål liker jeg! Jeg har ikke sett så mange benchmarks på database-løsninger men kan gi deg et utgangspunkt: Ace's Opreron-review: MySQL (mange tester), sammenlignet med Pentium4, Pentium4 med HT, dual Xeon, dual Athlon, og selvfølgelig dual Opteron. Ace's har forøvrig mange andre artikler om webservere osv. Sikkert mye info og hente der til en oppgave. Lenke til kommentar
K4F Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei kansje dual AMD er noe for deg http://forum.oc-forums.com/vb/forumdisplay....php?forumid=68 et meget bra forum om dual cpu's etc og noen guider om hvordan du kan lage et billig dual system etc K4F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå