AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hei jeg har hatt en venninne som jeg har kjent i over 5 år, vi har alltid vært venner, og det eneste som har skjedd mellom oss iløpet av disse årene er litt uskyldig roting på fylla for å redde henne fra noen litt for innpåslitne mannfolk. Kan også nevne at hun har vært i forhold mesteparten av vennskapet. Uansett så har vi de siste 3-4 månedene fått en helt annen kjemi, vi har hengt sammen omtrent daglig og vi har det utrolig bra sammen, og jeg merker at hun er alt jeg trenger for å få en strålende dag. Jeg har hele tiden sett på henne som en venn og tenkt at noe annet ville vært helt uaktuelt, men jeg føler det har forandret seg. Jeg har aldri lagt Ann på henne og jeg føler ting har skjedd ganske naturlig, men den siste tiden har vi blitt mer fysiske, typ ligge i armkroken når vi ser film, sove sammen, kosing osv. Vi har snakket med hverandre om det og hun sier har det utrolig fint sammen med meg og at hun er tiltrukket av meg og føler en viss tilknytning til meg, men at hun ikke er stormende forelsket liksom.. Men det er jo litt spesielt når vi går fra vennskap, og vi har jo kun hengt sammen som venner så jeg tenker ting kanskje kan forandre seg? Hun vil heller ikke ødelegge vennskapet men vil se hvordan ting går, men vi roter fortsatt. Jeg føler egentlig mye av det samme, og er ikke storm forelsket, men vil absolutt være noe mer en venner og er villig til å satse. Jeg har hatt endel nære vennskap med jenter tidligere som stort sett alltid ender med sex, men jeg merker her at det er noe mer, hun derimot har aldri rotet med kompiser tidligere. Og hun også tar insiativ til å kose osv, så det er ikke bare jeg som er i min egen boble, hun er heller ikke en veldig fysisk person, som roter rundt, hun er veldig forsiktig og ordentlig av seg. Hva tenker dere, er det noe å satse på? Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hva er alternativet til å satse? Hvis du bestemmer deg for å ikke gjøre det, tror du at det er mulig å gå tilbake til å kun være venner når dere allerede har tatt det så langt som dere har? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Alternativet er jo og ikke gjøre ting fysisk og prøve og ha et mer platonisk vennskap. Altså ikke holde på men heller fortsette å behandle hverandre som venner. Jeg føler at vennskapet ikke er så veldig utsatt uansett, men tror hun er mer redd for det enn meg, hun har jo kjent meg lenge å sett hvordan det har gått med tidligere venninner jeg har gått videre med, men forskjellen er jo at jeg faktisk er interessert i noe mer en bare sex med denne jenta.. Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Angående å fortsette vennskapet vil det absolutt være mulig, men den ballen ligger nok på meg. Om jeg eventuelt skulle blitt avvist senere så ville jeg nok blitt litt bitter og distansert meg, men det har jeg ikke sagt noe om til henne. Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 ja du skal prøve noe mer. Lenke til kommentar
Mudcat Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 <snip> Jeg har aldri lagt Ann... <snip> Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Var dette et meget subtilt hint om at hu heter Ann? I såfall kudos til deg =) Dersom ikke, så må du være forberedt på at "Grammatikkpolitiet" kommer på døren din med balltre i morgen Men fra revolver til spøk. Jeg har vært borti noenlunde samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg tok ikke sjansen og i etterkant har jeg angret litt på dette. Vi er fremdeles venner, treffes med jevne mellomrom og siden vi begge har flyttet på oss pga. studier så er det slik det kommer til å være en stund fremover. Men dersom kjemien blomstrer opp igjen når vi begge er ferdig med studiene, da kan du banne på at den sjansen skal bli tatt så hardt at det å "ta sjansen" skal bli synonymt med å ta "en Mudcat"! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Her høres det jo ut som om ting er på god vei til å utvikle seg allerede, så strengt tatt er det vel bare å fortsette som før og se hvor det ender opp. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg har to ca. 6 år lange forhold bak meg som begynte på liknende vis. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Deilig med så mye positive svar God sommer folkens Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Vel skal sies at jeg ikke har jobbet så hardt for det, alt skjedde naturlig, så hun må jo ha vært tiltrukket under hele vennskapet, noe jeg også forsåvidt kanskje har vært, men at ikke har brukt nok tid på hverandre til at det kunne utvikles følelser tidligere. Riktignok er det ikke noen dans på roser, hun sier at hun ikke er riktig klar for noe forhold enda da det relativt nylig ble slutt med hennes eks, dette gjør at jeg begynner å tvile litt. Jeg nevnte for henne at vi kanskje burde avslutte det hele, men når vi møttes igjen klarte vi ikke holde fingrene av fatet for å si det sånn, så jeg har egentlig bestemt meg for å se hvordan ting går. Det som plager meg er at hun virker litt frem og tilbake, altså i det ene øyeblikket kan hun være veldig kosete og vi har det bra, i det neste kan hun være på grensen til avvisende, nå er riktignok jeg kanskje mesteren selv av å sende miksede signaler da jeg egentlig er ganske dårlig med jenter, så tenker hun kanskje blir litt påvirket av dette? Før vi tok steget videre var alt bare positivt mellom oss hele tiden, ikke at det er de helt store tingene som er annerledes men jeg merker en viss forandring i væremåten hennes ovenfor meg.. Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Dette er bare et eksempel på at jenter og gutter kan ikke være venner på samme måte som to gutter kan være venner. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Dette er bare et eksempel på at jenter og gutter kan ikke være venner på samme måte som to gutter kan være venner. Skriver faktisk under på denne. Av erfaring.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Det som plager meg er at hun virker litt frem og tilbake, altså i det ene øyeblikket kan hun være veldig kosete og vi har det bra, i det neste kan hun være på grensen til avvisende, Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 hmm, hvis dere har kjent hverandre veldig lenge, og du nå tror dere skal bli kjærester, men hun er mye frem og tilbake, så tror jeg hun er usikker, kanskje bruker deg som rebound til og med. Når man bestemmer seg for å prøve med en god venn gjennom lang tid, så går det hardt og brutalt for seg. Man har ingen ubesvarte spørsmål, man har ingen tvil eller usikkerhet, man kjører pang rett på og blir kjærester veldig raskt.... Anonymous poster hash: 362fc...93f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 hmm, hvis dere har kjent hverandre veldig lenge, og du nå tror dere skal bli kjærester, men hun er mye frem og tilbake, så tror jeg hun er usikker, kanskje bruker deg som rebound til og med. Når man bestemmer seg for å prøve med en god venn gjennom lang tid, så går det hardt og brutalt for seg. Man har ingen ubesvarte spørsmål, man har ingen tvil eller usikkerhet, man kjører pang rett på og blir kjærester veldig raskt.... Anonymous poster hash: 362fc...93f Folk er forskjellige. Jeg vet i hvert fall at i det det går fra å være vennskap til noe mer, så forventer jeg også mer fra fyren. Reaksjonsmønsteret mitt endrer seg deretter. Anonymous poster hash: eeb0c...fbd Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 hmm, hvis dere har kjent hverandre veldig lenge, og du nå tror dere skal bli kjærester, men hun er mye frem og tilbake, så tror jeg hun er usikker, kanskje bruker deg som rebound til og med. Når man bestemmer seg for å prøve med en god venn gjennom lang tid, så går det hardt og brutalt for seg. Man har ingen ubesvarte spørsmål, man har ingen tvil eller usikkerhet, man kjører pang rett på og blir kjærester veldig raskt.... Anonymous poster hash: 362fc...93f Frem og tilbake blir litt feil, hun synes ting går litt fort fordi hun ikke er helt klar for noe forhold og vil ta det litt som det kommer også eventuelt bli sammen når hun er klar. Når det blir litt mye så backer hun litt ut, ved introduksjon av familie osv. Synes det høres veldig rart ut at hun skulle brukt meg som rebound av alle mulige personer, det er jo helt idiotisk mtp at hun ikke vil "miste" meg. Jeg kunne skjønt det vis det var snakk om en jente som hopper fra forhold til forhold og ligger rundt, men hun her har kun langvarige forhold bak seg og er en veldig ordentlig jente. Det var hun som dro opp temaet rundt følelser og hun er en veldig ærlig og forsiktig person, da sa hun at hun ikke var klar for å hoppe rett inn i noe nytt forhold med meg, men at hun har det utrolig bra med meg og at hun begynte å få følelser, men også at hun heller ville roe ned ting enn å miste meg som venn. Nå er dette snakk om en jente som ser utrolig bra ut og gutter ligger somregel paddeflat etter henne, hvis hun trengte en rebound har hun nok å velge i for å si det sånn Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Kan oppdatere at ting ikke gikk veien, jeg har som sagt merket at hun har holdt igjen litt hele tiden og hun har hele tiden sagt hun ikke var klar for et nytt forhold med en gang, men alikevel sa hun jo at vi kunne se hvor ting gikk og at hun ikke ville utelukke noe. Mixed signals much... Nå har hun sagt klart ifra at hun behøver å være singel en stund fremover fordi hun fortsatt er sårbar etter forige forhold, noe som er fullt forståelig ettersom det skjedde veldig nylig selv om det var et "pent" brudd. Hun ville alikevel fortsette vennskapet slikt som vi hadde det, men uten forpliktelser eller forhåpninger. Jeg merker nå at jeg egentlig ikke hadde så mye følelser alikevel, og jeg føler meg mye bedre enn når jeg gikk å lurte og tvilte hele tiden på hva som skulle skje. Men desverre føler jeg også at hun har brukt og tråkket på meg, hvis hun var så usikker mener jeg at hun ikke burde ha latt det gå noe videre i det hele tatt eller ihvertfall sagt ifra mye tidligere. Derfor ønsker jeg ikke noe kontakt med henne. Jeg føler jeg kunne klart et videre vennskap med henne, men at når hun har behandlet meg som en "rebound" synes jeg egentlig hun har tråkket over mine grenser og at jeg får avsmak av hele jenta. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Nei. Å si at hun heller vil være venner som før er antakelig bare en pen måte å avvise deg på. Så hvis du har de vennene du trenger, er det ingen grunn til å pine deg selv ved å akseptere hennes feige vei ut. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: dfefd...0b5 Nei du er ikke urimelig. Du føler det du føler. Ikke noe du kan gjøre med den saken. Luktet litt rebound av hele greia, som jeg nevnte i en post lengere oppe.... Anonymous poster hash: 362fc...93f 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå