Gå til innhold

Fremtidens smartmobiler vil ha flere terabyte lagringsplass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ok, det var fremtiden. Hva med å hoppe til nåtiden, og gi oss 128 GiB til å begynne med?

Det kan kjøpes her til et bredt utvalg av telefoner: http://www.pixmania.no/micro-sd-kort/sandisk-minnekort-ultra-android-microsdxc-128-gb-class-10-sd-adapter-memory-zone/22134780-a.html#srcid=9440

Joda, men jeg mente som innebygget minne. Jeg har et sånt kort allerede i min M8, og det er bare et tidsspørsmål før det er fullt.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg vedder på at mobilprodusentene bare putter inn RRAM på størrelse med et knappenålshode, slik at de kan spare plass/tykkelse og likevell bare ha 16 eller 32 GB med lagring... Hater dette kappløpet :(

Ikke egentlig, vi har allerede nådd målet på tynnhet i mobiler etter manges smak. Det kommer til et punkt der tynt ikke er bedre.

Kampen står heller om batteristørrelse, fordi energitetthet har så og si nådd topp-punktet for Li-Ion.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vedder på at mobilprodusentene bare putter inn RRAM på størrelse med et knappenålshode, slik at de kan spare plass/tykkelse og likevell bare ha 16 eller 32 GB med lagring... Hater dette kappløpet :(

Ikke egentlig, vi har allerede nådd målet på tynnhet i mobiler etter manges smak. Det kommer til et punkt der tynt ikke er bedre.

Kampen står heller om batteristørrelse, fordi energitetthet har så og si nådd topp-punktet for Li-Ion.

Men da kommer de til å ha liten flash og spare på plassen, slik at de kan putte inn ett litt større batteri ;)

Lenke til kommentar

Men da kommer de til å ha liten flash og spare på plassen, slik at de kan putte inn ett litt større batteri ;)

Den lille plassen du vil kunne spare utgjør kanskje ett minutt i batterikapasitet i løpet av et døgn :p.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kom til å tenke på en sak... Hvis jeg har en telefon med x antall TB lagringsplass, og bruker plassen til å lagre filmer, musikk, spill etc. Vil jeg da rekke å spille av alt materialet i løpet av telefonens (eller min) levetid?

Lenke til kommentar

La oss si at de blir ekstremt tynne og får strøm gjennom menneske kroppen. I.e hudkontakl. Utvikling er utvikling, aldri si aldri!

Skal du ha batteripakken gjemt i fotsålene på skoen da eller? Forresten så leder kroppen ekstremt dårlig strøm. Motstanden er for stor. Jeg tror du kan glemme den "våte drømmen" din, jo før jo heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...