t_o_m_m_y Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 IHS, den 02 Sept 2014 - 23:35, sa: Når du nevner kjærlighet, så skal du vite at synd (skyld) og kjærlighet (Gud) ikke kan være i samme rom, så derfor må synden fjernes, for at kjærligheten (Gud) skal få rom i menneskets hjerte. Matt 5,8 "Salige er de rene av hjertet, for de skal se Gud." Hjertet må renses for synd, først da kan kjærligheten strømme ut fra hjertet. Matt 15,19 "For fra hjertet kommer onde tanker, mord, ekteskapsbrudd, hor, tyveri, falskt vitnesbyrd, spott." hvor mye man kan få si og høre vis man er taus for et øyeblikk. hvor mye man kan få av næring og inspirasjon vis man er mentalt naken som en baby. hvor mye forståelse og visdom som kommer vis man er villig til å være ærlig med seg selv. hvor mye universal kjærlighet man kan gi vis man er villig til å behandle alle som levende verdige skapninger. hvor lite krig det hadde vært vis alle mennesker hadde gitt slipp på sine ideer i stolthet. stoltheten brenner i menneskers hjerter, ivrig etter å beskytte, beskytte sine ideer, ideer som en gang i tiden var vekstfulle men nå hovmodige. som barn hører man mye skryt og prat, og skryt/prat blir til stolthet, men stolthet blir videre om til hovmod, og hovmod blir til fordommer. hvor begynte krigen? med hovmodet. hovmodet forsvarer seg via intellekt, og intellekt er ikke annet enn fortidens ideer, intellektet er bare en kopi av nåtiden. og med brast og brann så trer intellektet seg fram, men eier ikke harmoni med følelser og fornemmelser. og resultatet blir en krig med seg selv, dog man tro'r fienden er andre. fienden er seg selv, fordi man kan ikke forstå annet enn seg selv. fienden er ens egne tanker og følelser i uharmoni, men man legger skylden på andre enn seg selv. hvor lite mennesker har forstått å jobbe med seg selv... nå går livet videre, og jeg har foreløpig sunget min siste sang. intet fortid vil jeg forholde meg til nå, fordi jeg lever her og nå. 1 Lenke til kommentar
TSS Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Synd må være å ødelegge andre med vilje. Det å ønske andre vondt eller se noen gå utfor et stup uten å strekke ut en hånd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå