Jaqen H'ghar Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hei! Jeg vurderer å søke meg inn på en integrert lektorutdanning ved UiS til neste år. Problemet er at det er et krav om å ha et gjennomsnitt på 3 i matte, blant annet. Jeg har karakterene 2, 4 og 2 fra videregående og ender dermed opp med et gjennomsnitt på 2,6 i matte. Har ingen planer om å undervise i matte, men det har jo selvsagt ikke noe å si… Mitt spørsmål er om jeg kommer inn med 2,6 i snitt – eller MÅ jeg ha akkurat 3 i matte? Har stor interesse for historie og engelsk, og har veldig lyst til å undervise i disse fagene. Er så kjipt om matten skal ødelegge :/ Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Fra opptaksforskriften: § 4-7.Spesielle opptakskrav til pedagogiske fag - Grunnskolelærerutdanning og 5-årig integrert lærerutdanning Søkeren må dokumentere minimum 35 skolepoeng og et gjennomsnitt på minimum karakteren 3,0 i norsk (393 timer) og 3,0 i matematikk (224 timer). For søkere til grunnskolelærerutdanning med realfag, miljø- og naturfag gjelder i tillegg krav fastsatt i § 4-3 tredje strekpunkt. Ved Samisk høgskole gjelder i tillegg krav fastsatt i § 4-10. For søkere som har samisk som førstespråk eller andrespråk, gjelder karakterkravet i norsk for gjennomsnittet av karakterene i norsk (309 timer) og samisk (309 timer). For søkere som har norsk tegnspråk eller finsk som andrespråk, gjelder karakterkravet i norsk gjennomsnittet av karakterene i første- og andrespråk. Som du ser må du ha et gjennomsnitt på 3,0 i de obligatoriske matematikkfagene. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Det er vel unntak for de som har bestått f.eks. R1, så det kommer an på om du kun har tatt minimumskravet eller noe annet. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Visse, men ikke alle, lærerutdanninger godtar at du har bestått R1/S1 i stedet for å ha 3,0 eller bedre i matematikk. 1 Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Neste år? Da har du jo god tid til å ta opp et fag! Alt du trenger å gjøre er å få en treer i ett av fagene du nå har to i, så er alt i boks. Bør være oppnåelig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå