Gå til innhold

[Løst] Angående lektorutdanningen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å søke meg inn på en integrert lektorutdanning ved UiS til neste år. Problemet er at det er et krav om å ha et gjennomsnitt på 3 i matte, blant annet. Jeg har karakterene 2, 4 og 2 fra videregående og ender dermed opp med et gjennomsnitt på 2,6 i matte. Har ingen planer om å undervise i matte, men det har jo selvsagt ikke noe å si…

Mitt spørsmål er om jeg kommer inn med 2,6 i snitt – eller MÅ jeg ha akkurat 3 i matte?

Har stor interesse for historie og engelsk, og har veldig lyst til å undervise i disse fagene. Er så kjipt om matten skal ødelegge :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra opptaksforskriften:

§ 4-7.Spesielle opptakskrav til pedagogiske fag - Grunnskolelærerutdanning og 5-årig integrert lærerutdanning

Søkeren må dokumentere minimum 35 skolepoeng og et gjennomsnitt på minimum karakteren 3,0 i norsk (393 timer) og 3,0 i matematikk (224 timer). For søkere til grunnskolelærerutdanning med realfag, miljø- og naturfag gjelder i tillegg krav fastsatt i § 4-3 tredje strekpunkt. Ved Samisk høgskole gjelder i tillegg krav fastsatt i § 4-10. For søkere som har samisk som førstespråk eller andrespråk, gjelder karakterkravet i norsk for gjennomsnittet av karakterene i norsk (309 timer) og samisk (309 timer). For søkere som har norsk tegnspråk eller finsk som andrespråk, gjelder karakterkravet i norsk gjennomsnittet av karakterene i første- og andrespråk.

Som du ser må du ha et gjennomsnitt på 3,0 i de obligatoriske matematikkfagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...