Konto brukes ikke Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) La meg ta et eksempel: Her er det snakk om voldtekt mens man er sammen. DA kan dette påvirke dama naturligvis (i forhold til henne og deg) og det igjen kan påvirke forhold - noe helt annet enn ting som har skjedd lenge før man ble sammen Endret 26. juli 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Ikke "veldig mange" i form av antall saker, men en veldig stor del av gruppen som har opprettet tråder om problemet. Jeg tror ikke den gruppen er veldig stor, siden det ikke finnes mange tråder om emnet. Så det kan ikke være "veldig mange menn". Kan dog tenkes at de som ikke har slike problemer ikke oppretter tråder. Antagelig korrekt. Hvis en dame jeg var sammen med hadde vært voldtatt og jeg ikke hadde problemer med det ville jeg ikke laget en tråd om saken. De som lager tråder er jo de som sliter med det tanken om å gå. mvh En som har vært forum-meldem i ca 10 år Off topic, men nå ble jeg nysjerrig: Om du har vært forummedlem i ti år, hvorfor i all verden synes du dette var noe å poste anonymt om? Det er jo ikke noe personlig eller kontroversielt, bare en faktaopplysning (skjønt jeg ikke er sikker på om den stemmer) om tidligere forumtråder...? Nå var det min (og min kollegas) avgjørelse at det i motsetning til tidligere skulle være brukerens vurdering, og ikke moderators, så ikke noe formelt galt med det. Men selv om jeg ikke er admin lenger lurer jeg på hvorfor folk bruker det til sånne poster... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 om kjæresten din hadde blitt voldtatt før dere ble sammen hadde du villet at hun/han skulle fortalt om det? eller ikke for å unngå å se kjæresten på en annen måte? Anonymous poster hash: 601f3...6ec For å være ærlig så hadde jeg gjerne gått i fengsel dersom det var en person jeg virkelig var glad i, så dersom jeg hadde fått hørt at f.eks en venninne, som kanskje kom til å bli kjæreste med meg, så hadde jeg nok hevnet meg for henne. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Og mens du er i fengsel finner dama seg ny type. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Og mens du er i fengsel finner dama seg ny type. Nja, det kommer nok helt an på hvilken kvinne det er snakk om. F.eks så er den jenta jeg kjenner ikke den typen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Off topic, men nå ble jeg nysjerrig: Om du har vært forummedlem i ti år, hvorfor i all verden synes du dette var noe å poste anonymt om? Det er jo ikke noe personlig eller kontroversielt, bare en faktaopplysning (skjønt jeg ikke er sikker på om den stemmer) om tidligere forumtråder...? Nå var det min (og min kollegas) avgjørelse at det i motsetning til tidligere skulle være brukerens vurdering, og ikke moderators, så ikke noe formelt galt med det. Men selv om jeg ikke er admin lenger lurer jeg på hvorfor folk bruker det til sånne poster... Geir Rett og slett fordi folk gjerne skumleser innlegget og dermed gjerne kunne konkludert med at jeg støtter det å forlate partneren etter voldtekt. Så da er denne anonymusfunksjonen grei Ellers skal det sies at jeg bruker ekte nick på de fleste innlegg på forumet Anonymous poster hash: ad74a...8fa Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Det var jo ikke hennes skyld at det skjedde. Dersom det påvirker væremåte eller annet, så kan det være greit å si noe om det. Mange ønsker jo å dele opplevelser de har hatt eller ting som har skjedd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 hvis TS ikke har behov for å fortelle det og klarer å leve helt 100% uten å fortelle det, så vil det bare gjøre mere skade å fortelle det enn å holde det hemmelig. Hvorfor fortelle det? hvis du ikke vil snakke om det, ikke behøver snakke om det osv.... ingen grunn til å fortelle. Anonymous poster hash: 22ccb...12e Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 TS må finne det ut helt selv. Jeg har fortalt om mine opplevelser til et par kjærester og venninner og det endret ikke noe. Hver enkelt må bare finne ut hva de vil dele eller holde for seg selv. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg må si det er god grunn til å revurdere forholdet hvis partneren har ting i fortiden som de ikke greier å komme over. Har man kommet over det er det ingen behov å snakke om det, hvis man fortsatt er påvirket av tidligere hendelser mener jeg du burde fortelle det ut av respekt for din partner, men igjen så er det veldig lite attraktivt og jeg mener man må være klar over potensielle konsekvenser. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg tror ingen kommer helt over en voldtekt, det er alltid med dem. Hvis du har blitt voldtatt, så hadde du nok ikke glemt det. Det vil påvirke en, om man vil eller ikke. Lite attraktivt? Sorry, men personer med slike holdninger bør alle holde seg unnna, de er bedre tjent med det. 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg tror ingen kommer helt over en voldtekt, det er alltid med dem. Hvis du har blitt voldtatt, så hadde du nok ikke glemt det. Det vil påvirke en, om man vil eller ikke. Lite attraktivt? Sorry, men personer med slike holdninger bør alle holde seg unnna, de er bedre tjent med det. Jeg synes synd på de som har blitt utsatt for det og hører på snakk som dette, "Du kommer aldri over det" "du vil aldri glemme det" etc etc Jo det er fult mulig å komme over det, det er ikke noe som trenger å prege livet ditt hvis du ikke vil. Det er ikke engang det verste som kan skje deg, så derfor har jeg ikke noe problem med å si at det er lite attraktivt hvis du henger fast i fortiden. Nesten som en dame som bare snakker om ex-en sin. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jo det er fult mulig å komme over det, det er ikke noe som trenger å prege livet ditt hvis du ikke vil. Nei, det er ikke det. Man kommer seg videre i livet, men vil alltid prege deg. (etter min mening) Det er ikke engang det verste som kan skje deg, så derfor har jeg ikke noe problem med å si at det er lite attraktivt hvis du henger fast i fortiden. Nesten som en dame som bare snakker om ex-en sin. Når man har blitt sammen med dama, så er det av noen grunner. Tydeligvis ikke så lite attraktivt at man velger å bli sammen med denne. Det spørs hva du legger i preget - jeg personlig er preget av livet jeg har levd og erfart (samt oppdragelse). Derfor er jeg slik jeg er. Jeg er (f.eks) preget av ting som har skjedd i trafikken, der jeg nesten har omkommet takket være andres feil. Jeg har det med meg hele tiden. Jeg handler anderledes i forhold til dette, så ja, da preger det meg. Ei som er voldtatt (f.eks) i en mørk bakgate vil nok være ekstra var på bakgater (mm) Det å ha sin beste venn å lufte ting (positive og negative) fra sin fortid og nåtid, dele sine framtids-tanker osv, er endel av det å ha en god partner. Om man vil prate litt mer om en ting vil si at man har behov for det. Da bør partner være der for denne. Det er stor forskjell på dette og ekstrem-tilfeller som du nevner - "bare snakker om det". Da kan man med fordel anbefale profesjonell hjelp, hvis lytting og samtaler ikke hjelper over litt tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå