Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle kjæresten om voldtekt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så klart jeg ville ønske å vite det, og hadde situasjonen vært reversert så er det noe jeg absolutt ville fortalt. Jeg deler alt (med unntak av trivielle ting) med min bedre halvdel, og jeg ønsker at hun også kan føle seg trygg til å dele hva enn det måtte være med meg.

Om det er nylig så ville jeg ønske å kunne være til støtte og hjelp, og om det er så lenge siden at han/hun forlengst har lagt det bak seg så er det likevel greit å vite som en del av livet han/hun har opplevd, og kan muligens gi meg enda bedre forståelse av personen som helhet. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg ville ha visst om det, det fører dere mer sammen og du kan da være til hjelp. Er meningen at kjærester skal kunne hjelpe hverandre med sånt.

Det er jo et ømt tema, så du forteller det ikke til en du nettopp har møtt. Men det å holde det skjult for en person du har et relativt sterkt bånd og tillit til tror jeg kan være en dårlig idè.

Og du blir ikke sett ned på, eller sett annerledes på. :)Anonymous poster hash: 61364...4c0

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke svaret på dette dilemmaet.

Men jeg vet at vi har hatt veldig mange menn som har postet i fortvilelse på diskusjon.no over at dama har fortalt at hun ble voldtekt en gang, mange av disse ser ikke på henne på samme måte lenger og flere ønsker å gjøre det slutt.

Bare vær obs på det, selv hadde jeg ikke reagert på en slik måte (tror jeg da).

Anonymous poster hash: ad74a...8fa
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke svaret på dette dilemmaet.

Men jeg vet at vi har hatt veldig mange menn som har postet i fortvilelse på diskusjon.no over at dama har fortalt at hun ble voldtekt en gang, mange av disse ser ikke på henne på samme måte lenger og flere ønsker å gjøre det slutt.

Bare vær obs på det, selv hadde jeg ikke reagert på en slik måte (tror jeg da).

det er hva jeg er redd for..

Anonymous poster hash: 601f3...6ec

Lenke til kommentar

Det er også greit at du forteller det slik at han kan vise litt ekstra hensyn og dermed prøve å unngå situasjoner som kan minne deg på det som skjedde.

Dette gjer også at han veit kvifor du oppfører deg "rart" i enkelte situasjoner. Feks er det ikkje uvanlig at voldtektsofre reagerer litt avvisende på overraskende kjærtegn. Slike reaksjoner kan få han til å tru at han gjer noke galt, noke som igjen kan føre til at det blir meir avstand mellom dere enn det du vil.

Lenke til kommentar

Gjaldt dette voldtekter som hadde skjedd langt bak i tid? Anonymous poster hash: 50a52...cbb
Lenke til kommentar

Gjaldt dette voldtekter som hadde skjedd langt bak i tid?

For å være ærlig, så tror jeg ikke dette stemmer. En og annen har det kanskje vært som har hatt et problem med det, men ikke "veldig mange".

Jeg har for ordens skyld vært moderator og senere administrator for forumet fra 2005 til 2011, med spesielt ansvar for Samfunnskategorien.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det kom frem at hun i lang tid hadde valgt å unnlate å fortelle meg om noe slikt ville jeg tatt det ikke rent lite personlig.

Om de er slik, synes jeg de har et merkelig syn på ting.

Med andre ord, ingenting å samle på.

+1
Lenke til kommentar

Det er også greit at du forteller det slik at han kan vise litt ekstra hensyn og dermed prøve å unngå situasjoner som kan minne deg på det som skjedde.

Dette gjer også at han veit kvifor du oppfører deg "rart" i enkelte situasjoner. Feks er det ikkje uvanlig at voldtektsofre reagerer litt avvisende på overraskende kjærtegn. Slike reaksjoner kan få han til å tru at han gjer noke galt, noke som igjen kan føre til at det blir meir avstand mellom dere enn det du vil.

Er det hodet eller hjertet ditt som mener dette? For man reagerer jo ikke avvisende på overraskende kjærtegn sammenhengende over flere år.

Og det finnes mange former og varianter på avstander. Så hva når avstand var hovedproblemet i utgangspunktet?

Anonymous poster hash: 3da87...de7

Lenke til kommentar

Gjaldt dette voldtekter som hadde skjedd langt bak i tid?

For å være ærlig, så tror jeg ikke dette stemmer. En og annen har det kanskje vært som har hatt et problem med det, men ikke "veldig mange".

Jeg har for ordens skyld vært moderator og senere administrator for forumet fra 2005 til 2011, med spesielt ansvar for Samfunnskategorien.

Geir :)

Ikke "veldig mange" i form av antall saker, men en veldig stor del av gruppen som har opprettet tråder om problemet.

Kan dog tenkes at de som ikke har slike problemer ikke oppretter tråder.

PS: Dette er snakk om tråder langt tilbake i tid.

mvh En som har vært forum-meldem i ca 10 år

Lenke til kommentar

La meg ta et eksempel:

"Jeg gir hun et ultimatum, søk profesjonell hjelp eller så kan vi gå hver vår vei. Jeg blir dritt sliten av det selv, har ikke tenkt på annet de siste dagene."

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1338872

Her er forøvrig en tidligere diskusjon om tema, men her bare hva folk tror dem ville gjort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852433

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...