88Nightrider Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hei alle sammen En veninne av meg kjøpte en Multicom Xishan W370ST for ca et år siden.Nå har hun vært uheldig å ødelagt skjermpanelet på denne...Hun har hatt denne inne på en lokal "datasjappe". Ifølge dem har de undersøkt på egenhånd å vært i kontakt med Multicom, men det skal ikke være mulig å skaffe nytt panel... Noe jeg synes høres veldig rart ut...Har enda ikke hatt tid å ta den fra verandre å sjekke hvilket panel som er montert i maskinen.Noen som har peiling på hvilket panel det er i disse maskinene?På forrhånd takk! - Yngve Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Du vil nok finne informasjon om skjermen hvis du tar den ifra hverande, men pcen er ihvertfall laget at Clevo og er nok kanskje denne pcen her (er nok nyere men ja) http://www.clevo.com.tw/en/products/prodinfo_2.asp?productid=405 Hvis det ikke går ann å skaffe nytt panel så må dere finne en lignende skjerm fra en ødelagt pc (ebay etc) søk etter nummerene du vil finne på panelet Noe slikt som dette, kan hende det er lik skjerm, men eg vet ikke http://www.ebay.com/itm/CLEVO-W370ET-LAPTOP-17-3-LCD-LED-Display-Screen-/161335668773?pt=US_Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item25905af025 It is important to check your old screen type. Please match your laptop model and original screen's backlight type, size, Data cable Pin, and Resolution before you purchase this item, because even same laptop models come with more than one type of screens. This item is LED Backlight screen. It will not work in CCFL backlight screen. Please check model numbers and part numbers for compatibility. EDIT: Hvis det går ann å få bilde via en ekstern skjerm (VGA/HDMI/DVi) så kan du sjekke hva skjermen heter vil eg tro, ved å bruke et program som heter unknow device identifier http://www.zhangduo.com/udi.html Tiips til å navigere uten å se på skjermen: * Logge på windows 8; vent til du mener at påloggingskjermen er der, trykk på space, skriv passord * Flytte vinduer: Windows Key (flagg) + piltastene (flytter programmet over på skjermen) * Åpne programmer: Windows Key, skriv, trykk enter Lykke til Endret 27. juli 2014 av mathiash98 1 Lenke til kommentar
88Nightrider Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Jeg skal mest sannsynelig sjekke hvilket panel som står i maskinen i morgen. Men i den vedlakte filen er en del av delelisten. Og det er 3 paneler å velge mellom. Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Tror det er Chimei som har laget diplayet og FHD står for 1920*1080 og HD+ står for 1600*900 Good luck Lenke til kommentar
88Nightrider Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Takker for all hjelp så langt Panelet er merket med "Chimei N173HGE-L11 Rev.C1". Så dette stemmer da med delelisten. Endret 10. august 2014 av 88Nightrider Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Et kjapt søk på Ebay viser at du kan få dette panelet fra UK for litt over 600 NOK. Det er vel ikke så vanskelig å bytte selv eller få en datasjappe til å gjøre det. Lenke til kommentar
88Nightrider Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Et kjapt søk på Ebay viser at du kan få dette panelet fra UK for litt over 600 NOK. Yessssss LAPTOP LCD SCREEN FOR CHI MEI N173HGE-L11 REV.C1 17.3" Full-HD Har jeg rett i å tro at dette displayet vill passe? Det er vel ikke så vanskelig å bytte selv eller få en datasjappe til å gjøre det. For å si det slik: Ingen "datasjappe" skal i nærheten av denne pc´n så lenge jeg er til... Spessielt når dem er mere interrisert i å heller selge henne en ny pc istedenfor å finne et nytt panel til denne maskinen. Du får tolke det som du selv vil Uansett så takker jeg for alle svar jeg her fått! Spessielt mathiash98 som pekte meg i retning produsenten (Clevo). Tusen takk alle sammen Endret 10. august 2014 av 88Nightrider Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Null problem mann Og lykke til med skifting av skjerm ps: (Linken til skjermen er linket til dette forumet ikke til ebay) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå