sector Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Er det noen fotografer som vet hva som kan brukes på gulvet, som er hvitt, og tåler en del? Har bl.a. hvit bakgrunn av papir hengende, og den dras utover gulvet til tider ved fotografering. Den blir fort stygg og flekkete, slik at eg må klippe av og kaste den delen. Det betyr at papirrullen blir tom etterhvert. Har sett bilder at en del fotografer har ett eller annet på gulvet som er hvitt, tåler en del, og kan flyttes på. Hva er det, og hvor kan en få tak i slikt? Endret 24. juli 2014 av sector Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 ....eg må klippe av og kaste den delen. Det betyr at papirrullen blir tom etterhvert. Helt vanlig....gjør som de fleste - kjøp mer Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Kan hende at du finner noe gulvbelegg av linoleum du kan bruke men kan være at det er litt mye glans i det. Lenke til kommentar
Fotosmuler Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg brukte linoleumsgulv en gang i tiden Oppbevarte det i kjelleren, 2x3 meter Kjøpte det billig fordi det var rester på en byggevarebutikk. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hvit studiobakgrunn av vinyl tåler mye så lenge man gidder å vaske de regelmessig. Lenke til kommentar
Boeing Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg festet hele bakgrunnsrullen i et plastrør som jeg festet i taket ved hjelp av to L-branketter. Så rullet jeg bakgrunnen slik at den dekket bakgrunn og gulv. Da ble det ingen glipp/nyanser mellom bakgrunn og gulv. Bakgrunnspapiret er jo tykt, og det tåler mye juling. Når "gulvdelen" av bakgrunnen ble slitt klippet jeg bare den slitte delen, og rullet ned mer av bakgrunnspapiret. Det som var bakgrunn ble nå gulv. Jeg benyttet bakgrunn av tykt papir (som var beregnet til fotobakgrunn). Fordelen var lav vekt og pris. Til "amatørbruk" var det mer enn godt nok. Når jeg byttet bakgrunn, så løste jeg bare plastrøret fra L-jernet ved hjelp av to mutre. Så tredde jeg bare på den nye bakgrunnen. Hele prosessen tok bare to-tre minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå