Gå til innhold

K8T800, to typer socket i en?

Kultom

Anbefalte innlegg

Er det sånn at man kan bruke både 940-pin cpu'er og 754-pin cpu'er i dette hovedkortet, eller forsåvidt alle socket 940hovedkort?

Dette gjør i såfall disse kortene mye mer spennede for meg som kunne tenke meg og starte med K8T800 og en A64 3200+ 754-pin. Pga fattigdom :(

Mvh

Bugbear

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lian Li PC70USB

A7N8X-DLX 2.0 1006bios

Athlon XP2400+

1gig Geil Golden Dragon 3500

360Gb Disker

PowerColor 9800pro

Waterchill Cpu&Gpu

3dmark01 18090

[offtopic]Interessant å se hva slags PC fattige har også.... ;)[offtopic]

Når det gjelder svar på spørsmålet ditt, så er det nok nei. Det er som med f.eks. i850. Chipsettet støtter to forskjellige socketer, men hovedkort vil komme med bare en type på kortet. Så må du velge hvilket du vil kjøpe. :)

-KJ

Lenke til kommentar

Socket 754 er uansett å ambefale, både for fattige og for rike. Nesten den eneste grunnen til at Athlon 64 FX 51 slår Athlon 64 3200+ er klokkefrekvensen. Foredelen med de doble minnekanalene blir så godt som spist opp av det lavt ytende registreste minnet som FX trenger (og Opteron). Socket 754 er mye billiger og er lettere å få tak i (dessuten er det den beste prosessoren hvis vi ser bort i fra de til over 7000 som ingen har rå til).

Dessuten vil socket 754 holde mye lenger, fordi 940 blir skiftet med 939 over nyttår (Opteron vil fortsatt bruke 940).

Så kjøp et socket 754 hovedkort du :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. jeg ble bare veldig forvirret når jeg leste at Gigabyte kortene støttet 2 typer socket. men nå skjønner jeg hva de mente i reviewen.

Og til det om at jeg ikke hadde fattig pc; ingenting der er kjøpt til fullpris eller over 3000kr. men det duger jo, har ikke dårlig tid med og oppgradere ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...