Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å feilsøke stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med at pcen min fryser, slår seg av og av og til nekter å starte opp.

Det begynte med at pcen frøs helt når jeg spilte skyrim. Når jeg prøvde å skru den på igjen nektet den å starte ordentlig, og hang seg på forskjellige tidspunkter. Av og til når den nesten var helt på, og andre ganger kom det ikke bilde engang når jeg prøvde å starte den.

Har prøvd å starte den uten å ha koblet til noen komponenter for feilsøke, uten at det har hjulpet. Har også prøvd med en og en RAM-brikke med veldig varierende resultat. Etter mye frem og tilbake mellom de forskjellige RAM-brikkene klarte jeg faktisk plutselig å holde pcen gående i over en time, også med litt diverse spilling, før pcen hang seg igjen (i en ikke krevende situasjon). Nå nekter den å starte ordentlig igjen.

Spesifikasjoner:

Asus p68z68-v PRO
Intel i7 2600k
Corsair Vengance (4x4GB)
Geforce GTX 780 ti
Mist 800w

Hvordan går jeg frem for videre feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Har dessverre ikke mulighet til å prøve med en annen PSU. Er du sikker på at mist er dårlig? I følge tek's egen test er det en god PSU, men den begynner jo selvfølgelig å bli ganske gammel. Er det noen måte å teste om det faktisk er PSU som er gåen eller ikke? Kjedelig å kjøpe ny, og så viser det seg at noe annet er galt (det har jeg gjort før).

Lenke til kommentar

Er en 600 watt PSU nok for pcen min? Har 4 disker i tillegg og et lydkort. Det står at 600 watt er minimum for gtx 780 ti. Har ikke tid til å vente på å få tilsendt varer fra f.eks. komplett, har et stort behov for å få brukt pcen allerede i morgen. Ser at clas ohlson selger corsair CX600 for 699. Hvis den er kraftig nok som en midlertidig løsning, tror jeg at jeg tar sjansen på å kaste bort pengene selv om det kan være noe annet som er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...