Gå til innhold

ser dere Reklame på Internet

MrLee

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg bare lurte på noe

med alle disse reklame bannerene og slikt som ligger å flyter på div. sider, også HW.no bl.a.

Jeg har kommet til det puntet at jeg som regel ikke "ser" reklamene (med mindre det er popups (som jeg har blokker for) eller disse spastiske eplepsi fremkallende blinkende "Hvis denne reklamen blinker har du vunnet 20 gazillioner kroner" typen)

er det bare meg, eller har dagens ungdom (ja jeg regner meg som en ungdom enda, hehe) rett og slett kommet til det stadiet der man filtrerer vekk slike ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg er relativt immun mot web bannere ihvertfall, tror jeg skipper over de automatisk når jeg ser på en side. Men vi vet jo ikke om det fester seg i underbevisstheten eller ikke da :-) (Men tv-reklamer er vi sikre på at gjør nettopp det..) Forskjellen på TV og web reklamer er vel at web bannere er ikke bare sånn jeg ser på og så tenker "nei," men rett og slett ikke legger ett blikk på engang.. Dvs jeg får ikke med meg hva det er reklame for.. Vet ikke jeg :shrug:

Lenke til kommentar

Matt Groening illustrerer vel ganske bra i Futurama hvordan internett er pr. dags dato :D

Selv så legger jeg rett og slett ikke merke til reklamer som slenger rundt omkring her og der!

La først nå merke til Sponset av PCUtstyr.no tingen øverst etter at Nvoetfiv nevnte det :yes:

Lenke til kommentar

Det verste jeg ser er:

-"Congratulations! You are the number 34545843958+i4457 LOSER to visit this stjuuupidd page"

-"Til resten av artikkelen" (digi.no)

-popups

-flash m/lyd

- psykedeliske, frenetisk skiftende farger

Enorme reklamer som fyller halve skjermen og er plassert på toppen av siden (hva i svarte har webmasterne på slike sider røyka???)

Kravet til reklamene vi har på overklokking.no er:

- animasjoner skal minst ha 3 sek. mellom hver frame

- ingen psykedeliske farger

- maks 20 KB for billboards (de smale, høye dingsene) samt bannerne og 40 KB for netboards (det store på forsiden).

- Hvis flash, ingen lyd

Dessuten bruker vi ikke popups (vi kan tilby det, men da koster det minimum 40 000 per måned. Per klikk. :D ).

Reklamer MÅ vi ha for å ha råd til å drive, og reklamene vi har er jo også relevante for våre lesere. Vi prøver å holde den på et minimum, men noe reklame vil det alltid være. Men: vi sørger for at den ALDRI kommer i veien for det som er viktig - altså artiklene.

Reklame må man bare akseptere, men det fins visse reklametyper som er mildt sagt idiotiske. Reklamen bør ikke ta vekk fokus fra siden de ligger på - f.eks. vil jo vi tjene grusomt dårlig på at dere ikke blir inne på våre sider pga. reklamene...

Lenke til kommentar
Legger ikke merke til reklame på nettet lengre. Har liksom bygget en slags mental blokker for det. Anyways hender eg blir forbanna på sånne reklamer som den toyota reklame i dagbladet. :evil:

Er det den sinnsykt plagsomme med ekle lyder m.m.

Lurer på om det ikke er den som ligger på nettavisen også, for den holdt på å skremte livet av meg.... 2 ganger!

Lenke til kommentar

legger stort set ikke til reklame.. men det er ei reklame som går meg på nervene.. search the web popupen kommer opp over hele skjermen.. får mett med meldinger som det står search det web på og jeg kan bare trykke ok, så kommer det en ny en and so on.. eneste måten å få den vekk på er ctrl alt del.. den reklama skal brenne en vakker dag.. grrr :evil:

Lenke til kommentar

Liker ikke reklame jeg, men noen ganger er det kjekt med f.eks noen gode tilbud. Her på hardware.no har jeg blokkert reklame via host fila i windows. Bare å redirecte advartepro.hardware ettellerannet til 127.0.0.1, så blir det ikke så mange fristende tilbud til meg *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...