Mr Pepe Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Hei! Har zumbofelger , disse http://dekk4.no/produkter/felger/18/18x8-zumbo-linear.aspx på gammle passaten min og lurer på om jeg kan ta de over til mercedesen ? Avantgarde stasjosnvogn Har absolutt ikke peiling, finner heller ikke noe kloke svar på nettet, håper noen kan oppklare meg før jeg " tester " selv, skru av og på felger Takk for svar! Endret 24. juli 2014 av Mr. D Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Passat og E-klasse har forskjellig senterhull. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Passat og E-klasse har forskjellig senterhull. ok, 66.6 vs 57.1 ? Kunne du utdype mer , hva som eventuelt hadde passa ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Det er mulig de felgene som du har passer på E-klasse dersom de har stort nok senterhull. Så vidt jeg kan se, så står det ikke noe sted på nettet hvor stort det er. Selv om felgene har stort nok senterhull, så må det fremdeles gjøres en vurdering av om de kan brukes. Da må du gi oss spesifikasjonene som står i vognkortet. Dvs. standard innpress og alle dekkdimensjonene som er oppført. Hvilke dekk sitter på felgene nå? Dersom vurderingen er at de kan brukes, så må du sannsynligvis skaffe senterringer som passer. Endret 24. juli 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Hvilke dekk sitter på felgene nå? Dersom vurderingen er at de kan brukes, så må du sannsynligvis skaffe senterringer som passer. Hei! Dekk foran (standard) 225/55R16 XL Dekk bak (standard) 225/55R16 XL Det som er på bilen nå er 245/45R17 både foran og bak 17x8.5 ET46 245/45R17 Er hvertfall stock avantgarde 17 " felger som er på den Fant størrelse på hvilket som passer w212 http://www.alloywheelsdirect.net/information/fitting_chart/mercedes-benz Sånn sett så skal ingenting antyde på at de felgene ikke skal passe, jeg får rett og slett forsøke å teste om det går.. er ingen annet mulighet å finne ut enn å teste selv Endret 24. juli 2014 av Mr. D Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Sto det ikke innpress i vognkortet? Mht lovligheten så kan du avvike 7,5mm på innpresset før du må ha dokumentasjon og vise bilen på biltilsynet for å få det innført i vognkortet. Rulleomkretsen på dekkene må dessuten være innenfor +-5%. Så er det kravet om at dekkene ikke skal ha kontakt med bilen uansett rattutslag i hele fjæringsveien. Mht til å teste selv: Jeg ville aldri kjørt rundt uten senterringer som passer. Man må også passe på at hjulboltene ikke stikker for langt inn eller er for korte når man setter på andre felger. Du svarte ikke på hvilken dimensjon som sitter på zumbofelgene nå slik at jeg kan gi noen nærmere vurdering av om de passer. Endret 24. juli 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Mener å ha sett at nyeste E-klasse har innpress 38 i vognkortet. For MB pleier det å være en liste over alternative felgstørrelser, og det kan være at det er spesifisert annet innpress for andre felger enn det som er originalt iflg vognkortet. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) Mener å ha sett at nyeste E-klasse har innpress 38 i vognkortet. For MB pleier det å være en liste over alternative felgstørrelser, og det kan være at det er spesifisert annet innpress for andre felger enn det som er originalt iflg vognkortet. Innpress foran 46 mm Innpress bak 46 mm står det hvertfall i vognkortet mitt. Men har nå funnet ut at felgen ikke passer pga navet ikke går på. Fikk det hvertfall avkreftet av dekk4 Endret 25. juli 2014 av Mr. D Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 26. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2014 Sto det ikke innpress i vognkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå