Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passer ET37 18x8 felger på en 2014 E klasse?W212

Anbefalte innlegg

Hei!

Har zumbofelger , disse http://dekk4.no/produkter/felger/18/18x8-zumbo-linear.aspx

på gammle passaten min og lurer på om jeg kan ta de over til mercedesen ? Avantgarde stasjosnvogn

Har absolutt ikke peiling, finner heller ikke noe kloke svar på nettet, håper noen kan oppklare meg før jeg " tester " selv, skru av og på felger :)

Takk for svar!

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig de felgene som du har passer på E-klasse dersom de har stort nok senterhull. Så vidt jeg kan se, så står det ikke noe sted på nettet hvor stort det er.

Selv om felgene har stort nok senterhull, så må det fremdeles gjøres en vurdering av om de kan brukes. Da må du gi oss spesifikasjonene som står i vognkortet. Dvs. standard innpress og alle dekkdimensjonene som er oppført.

Hvilke dekk sitter på felgene nå?

Dersom vurderingen er at de kan brukes, så må du sannsynligvis skaffe senterringer som passer.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Hvilke dekk sitter på felgene nå?

Dersom vurderingen er at de kan brukes, så må du sannsynligvis skaffe senterringer som passer.

Hei!

Dekk foran (standard) 225/55R16 XL Dekk bak (standard)

225/55R16 XL

Det som er på bilen nå er 245/45R17 både foran og bak

17x8.5 ET46 245/45R17

Er hvertfall stock avantgarde 17 " felger som er på den

Fant størrelse på hvilket som passer w212

http://www.alloywheelsdirect.net/information/fitting_chart/mercedes-benz

Sånn sett så skal ingenting antyde på at de felgene ikke skal passe, jeg får rett og slett forsøke å teste om det går.. er ingen annet mulighet å finne ut enn å teste selv

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Sto det ikke innpress i vognkortet?

Mht lovligheten så kan du avvike 7,5mm på innpresset før du må ha dokumentasjon og vise bilen på biltilsynet for å få det innført i vognkortet. Rulleomkretsen på dekkene må dessuten være innenfor +-5%. Så er det kravet om at dekkene ikke skal ha kontakt med bilen uansett rattutslag i hele fjæringsveien.

Mht til å teste selv: Jeg ville aldri kjørt rundt uten senterringer som passer. Man må også passe på at hjulboltene ikke stikker for langt inn eller er for korte når man setter på andre felger.

Du svarte ikke på hvilken dimensjon som sitter på zumbofelgene nå slik at jeg kan gi noen nærmere vurdering av om de passer.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Mener å ha sett at nyeste E-klasse har innpress 38 i vognkortet. For MB pleier det å være en liste over alternative felgstørrelser, og det kan være at det er spesifisert annet innpress for andre felger enn det som er originalt iflg vognkortet.

Lenke til kommentar

Mener å ha sett at nyeste E-klasse har innpress 38 i vognkortet. For MB pleier det å være en liste over alternative felgstørrelser, og det kan være at det er spesifisert annet innpress for andre felger enn det som er originalt iflg vognkortet.

Innpress foran 46 mm Innpress bak 46 mm står det hvertfall i vognkortet mitt.

Men har nå funnet ut at felgen ikke passer pga navet ikke går på.

Fikk det hvertfall avkreftet av dekk4 :(

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...