Gå til innhold

Erfaringer - Direct connect (breiband)


Anbefalte innlegg

Det er skremmende å lese all kritikken dere skriver, det ligner ikke den opplevelsen jeg hadde av Direct Connect (som det het da jeg hadde de som leverandør).

Det er ikke likt dette firmaet slik jeg kjenner dem at de behandler kundene på denne måten.
Alltid møtt god service de få gangene linjen falt ut (dette var riktignok DSL som de ikke markedsfører nå).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Håper det er greit at jeg holder denne tråden levende.

 

For et par uker siden fikk jeg en grei deal av en forhandler. Jeg fikk nedsatt pris samt en måned gratis (+14 dagers prøveperiode). Utstyret kom etter ca 10 dager i postkassen og jeg var veldig spent. Det tok ikke lang tid før alt var montert og signalene på antennen har 4/5 streker (er uvanlig at noen har 5 streker) samt at det er 100% fri sikt til antennen.

 

Det tok ikke lang tid før jeg så at 5g nett fra breiband.no er utrolig ustabilt. fra kl 11-14:00 så er nettet helt (nesten) magisk, da har jeg hele  6.3k opp og ca 5.5k ned samt ca 6-11ms (noe jeg skal betale for i fremtiden). Når kvelden kommer så er nettet mer eller mindre ubrukelig. Nettet faller ut flere ganger i timen, ping spikes fra en annen verden, absolutt hele tiden. Dette har jeg opplevd i snart hele prøveperioden.

 

For ca en uke siden så ringte jeg inn til kundesupport og la inn en klage. Her fikk jeg fortalt at det var kapasitet problemer på den antennen jeg er koblet opp i mot. Kundebehandleren fortalte meg at det skal komme oppgraderinger av utstyr i løpet av august 2015, og det er helt greit for min del, jeg kan alltids vente. Jeg fortalte at jeg allerede har en internet leverandør som jeg nekter og forlate før nettet er stabilt. Jeg krevde en ffordobling av linjen min slik at jeg ikke opplever lave målinger, eller så får dem utvide prøveperioden min til nødvendig oppgradering er installert på antenne. For jeg kan jo ikke betale til to internettleverandører. .Jeg har ringt breiband.no to ganger og sendt dem en e-post, men jeg får aldrig noen tilbakemelding (mailen har dem ikke svart på).

 

Jeg har ingen problemer med å vente på ting som f.eks oppgradering av antennen, men jeg blir forbanna da jeg blir ignorert og ikke får noen tilbakemeldinger.

Førsteinntrykket av breiband.no gir jeg 1/10 stjerner. Kundebehandling får 1/10 stjerner da jeg aldrig får noen tilbakemelding ang problemene jeg opplever.

 

I morgen 21/7 så skal jeg prøve å ringe dem en tredje gang og da vil jeg forlange og prate med daglig leder om problemene jeg har med breiband.no, for å se om vi kan få til en avtale til oppgradering av utsyr er på plass på antennen. Men det er noe som forteller meg at jeg er nødt til å returnere utstyret og si opp avtalen med breiband.no. Vi får se.

 

Jeg skal oppdatere posten min i morgen etter at jeg pratet med support for tredje gang.

Lenke til kommentar

Etter 30+ minutters venting i telefon så fikk jeg endelig kontakt med noen, men ikke riktig person! Jeg ble satt over til 3 forskjellige kundebehandlere som deretter satt meg over til de samme 3 hele tiden. Det endte med at jeg valgte og kansellere hele skiten, men det blir litt av en jobb da dem ikke svarer kundenes epost.

 

For guds skyld. Styr unna! :eek:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

virker som at samtlige breiband brukere fikk problemer vinter/vår 2014, og vi var heller ingen unntak, jeg skjønte tilslutt at alle lovnader å meldinger om utbedringer bare var bare for å få kundene til å roe seg i håp om bra nett, det er INGEN planer om utbedringer, til oss sa dem først at det måtte være routeren- det må være antennen- det må være kabelen bla bla... etter litt forskning av andre brukere som her og facebook grupper så sier de akkurat det samme til alle sammen..rart?, men jeg er sikker på at dem vet NØYAKTIG hva som er galt men sier ikke dette til kundene for hvordan da ta betalt fra kunder hvis dem hadde vist at det ikke blir bedre? ergo ett tegn på firma uten noe særlig egenkapital, så for å narre kundene til tro bedre om dem: neste uke kommer en oppdatering..i februar mnd..i mars mnd..siden en av våre underleverandører bla bla så kan vi ikke si noen dato..nå har vi fått bekreftet at i juli mnd starter vi arbeid om bedringer..pgr av en av våre underleverandører bla bla..ny oppdatering om 2 uker.. nå skal vi oppgradere alle våre linjer meld deg på slik at vi  bla bla.. pgr av våre...ny oppda...osv osv osv...noen som tror på bedringer nå??? og på facebook gruppene ser man ikke EN fornøyd kunde og kundetelefonen har laaang ventetid, men trykker du bestilling så svarer dem på 2 sekunder???? for feil så hopper det fra nr 2 i køen til 1 i køen også tilbake til 2 i køen og opp til 1 time venting, jeg trykker 1 når ventemusikken starter da ringer dem tilbake :) (håper dem ikke leser dette å sletter den muligheten) men da slipper man vente og dem ringer som oftest tilbake etter en stund, når det gjaldt signaler som ble borte så virket det som om noen sendere i ett område ble kuttet for å gjøre ett annet område litt bedre, antakelig mange nok klager, så den data mengden som dem har bare fordeles hit og dit etter som klagene kommer, satelit bruker fra samme mengden så derfor like dårlig og muligens værre pgr av ping tid, jo flere kunder jo dårligere nett, som 2G nett kort og godt bare at tilogmed 2G mobil er mere stabilt, å bli kvitt dem er heller ikke enkelt, brukervilkårene er i grenseland så man som kunde føler at ting trekkes ut i tid å ting skal sendes tilbake etc..men du verden for en lykke når man endelig er ferdig med dette firma, som en tung irriterende sky forsvinner, til skrekk og advarsel til andre brukere IKKE kjøp!! 99.9%  sikker at dette firma går konk snart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har veldig dårlig erfaring med breiband(satelitt), hadde det ca 9 måneder, i starten virket det veldig greit, men etterhvert ble det bare dårligere og dårligere, og i slutten av mars til slutten av april fungerte ikke nettet i det hele tatt, og det var mange telefoner frem og tilbake, og det måtte være noe galt med vårt utstyr, eller hvordan jeg hadde montert parabolen, også viste det seg at det var deres satelitt som ikke fungerte. og da vi kom frem til konklusjonen om at det var deres feil, og at det ikke hadde fungert på 3-4 uker, fikk vi ikke ei krone i avslag for den måneden, vi måtte betalte full pris for noe vi ikke kunne benytte oss av i det hele tatt, og når vi besteme oss for å si opp vårt abonnement, så måtte vi betalte selv for å sende tilbake utstyr, det ble 300kr, og når dem fikk det fikk vi beskjed om at modemet manglet, selv om vi sendte inn det. og da jeg tok kontakt med dem og sa det var sendt inn, så var det totalt uaktuelt at det var gjort noen feil fra deres side. så nå må vi betale 800kr fordi dem har rotet bort modemet.. Så anbefaler ingen å benytte seg av dette firmaet, de er så useriøse som det kan bli

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Etter mange, mange år, orker jeg ikke mer - jeg må dokumentere hva jeg som kunde faktisk opplever. Og når jeg googler ser jeg at jeg virkelig ikke er alene om å oppleve ekstremt dårlig leveransekvalitet og identiske opplevelser som meg:

 

1: Bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse

De oppgraderer utstyr på sender, eller back-end software/hardware - jeg opplever umiddelbart ekstremt degradert leveranse og klager. De svarer med at det er min feil! Etter mye krangling tvinger de meg til å installere en annen antenne da de ikke aksepterer resonnementet om at der endringen har skjedd ligger årsaken til feilen og der må man rulle tilbake til siste kjente konfigurasjon som fungerer. De tar ikke vare på tidligere feilsøking, så selv om jeg argumenterer med at jeg har vært i gjennom akkurat samme situasjon ved tidligere oppgradering hos de, og der ny antenne ikke løste feilen, så står jeg mot en vegg av førstelinjekompetanse som er instruert i ikke å eskalere en incident til noen leveranseansvarlig. Jeg har i alle mine år aldri fått snakke med en leder! Jeg har til og med møtt opp på deres kontor på Vestby, men selv ikke da fikk jeg snakke med noen ansvarlig - svaret var at vedkommende ikke var der da.

 

2: Kunnskapsløse og uerfarne

De aner ikke hva ITIL/ITSM (Information Technology Infrastructure Library/IT Service Management) med dertil Incident og Problem Management er for noe - industristandarden for best practice innenfor tjenesteytelse som Breiband.no leverer. De som følger disse prosessene har ferdigtygde malverk og verktøy som gjør at alle gjennomfører sine oppgaver etter samme prosess, og således blant annet får et standardisert analysegrunnlag for forbedringer. De inkluderer kunde-del, der kunden kan kommunisere i et self-service grensesnitt. Markedet vrimler av applikasjoner der man kan kjøpe etter hvilke prosesser man vil bruke og størrelse på bedrift (cloud eller lokal installasjon): http://www.capterra.com/itsm-software/.  

Ref. ovennevnte har de ingen kundeportal der man kan opprette, følge og oppdatere saker. Jeg har en uendelig lang sakshistorikk, men kan ikke se et eneste ord av den! Dermed starter helpdesken på bar bakke hver gang samme kunde ringer inn om en  feil. I stedenfor å vite at dette er en gjentakende feil pepres kunden med de samme beskyldninger om feil de har gjort, etc.

 

3: Logistiske amatører

Når en avdeling er ferdig med sin oppgave vet ikke de andre stort av det, og durer i vei med sine oppgaver som om intet annet ligger i historikken. Eksempelvis har jeg nylig mottatt 2 ulike antennmodeller som begge skulle løse ustabiliteten som oppgradering av antenne hos Breiband utløste. Som forventet løste ingen av de to feilen Breiband.no introduserte. Måneder etterpå mottar jeg en faktura på ikke returnert antenne! I steden for å inkludere returporto i pakken med hver av antennene (de kom tross alt som en tvungen del av feilsøkingen på Breiband sin systemoppgradering), sender de en faktura! Jeg gjør de oppmerksom på dette og får raskt en returportoetikett og sender pakken dagen etter. En måned etter får jeg ny faktura på ikke-returnert antenne. Jeg svarer da at jeg lurer på hva de bedriver når de har pakkesporing! Jeg får da på nytt en kreditnota.

Så går ytterligere noen måneder og jeg får ny faktura på manglende retur av antenne nr. 2. Samme runde hos Breiband som beklager og nå venter jeg på både returporto og kreditering av fakturaen.

 

4: Uforståelige kommunikasjonslinjer

Breiband.no velger å kommunisere på sms man ikke kan svare på! Det er greit med sms-er som ikke krever svar, men hvorfor gjør de det når det kreves svar? Jeg har mottat sms-er med feilaktige påstander mange ganger (eksempelvis ikke-returnert antenne pga manglende returporto fra breiband.no), og har til slutt gitt opp å kopiere og lime inn fra "no-reply" sms til en ny tråd da det ikke hjelper selv om de er gjort kjent med dette.

 

5: Ustabil og lang ventetid på telefonsupport 

En ting er at det er lang ventetid på support, men at linjen blir brutt er svært frustrerende. Vet ikke om det er ustabil hjemmekontorløsning (via breiband.no - ha?!), men dette skjedde senest i dag.

 

Etter å ha vært kunde i så mange år er jeg virkelig overrasket over at ingenting har endret seg. Bortsett fra navnet og litt grafisk oppdatering av web-sidene. Det er jo ene og alene dårlig ledelse - så enkelt er det. Når ledelsen i tillegg nekter å komunisere med kunder i noen som helst form kan jeg ikke si annet enn at dette er et firma man kun er kunde hos om man ikke har noe valg. Jeg har sett en oppdatering fra Vidar.f (28. juli 2014 - 10:22) som mener en brukerundersøkelse dengang gav de 5 av 6 stjerner. Hadde han vært en god representant ville han ha linket til undersøkelsen. Problemet er at en slik undersøkelse kan inneholde svaralternativer som skjermer leverandøren fra den negative virkelighet mange har. Om Breiband.no har så fornøyde kunder er det rart at ikke dette markedsføres på breiband.no.  

 

Dette er rett og slett et ekstremt dårlig ledet selskap med et ekstremt stor forberdingspotensial. Jeg er glad for at jeg fremdeles har beholdt Telenor "Mobilt Bredbånd" donglen, for uten den ville jeg atter igjen vært uten kontakt med omverdenen - kanskje hele helgen (det er fredag ettermiddag). Problemet er desverre at forholdene her er så dårlige for 3/4G, så det  blir en sakte opplevelse...

 

Jeg opplever i dag nytt brudd, og nytt lakonisk svar fra førstelinjen, så uten reserveløsning fra Telenor ville det sett svart ut.

Endret av rosmo01
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg blir litt overrasket når jeg leser så utrolig mye forskjellig. Men jeg har merket meg at mange opplever feil med andre tjenester enn satellittbredbåndet til dem. Jeg ble bare nødt til å oppklare dette, da jeg har hatt dette nettet som ble bestilt igjennom deres samarbeidspartner Satnet.no for over 3 år siden. Jeg synes det har fungert helt suverent, og blir litt oppgitt at sider som bytt.no osv gjør at nettopp dette produktet får ufortjent dårlig kritikk. Dette er Tooway, og hva leverandøren heter om det er Breiband.no eller andre så er det det samme. Så for dem som vurderer satellittnett kan jeg anbefale det på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Ja kanskje. Den røde firkanten jeg skisserte der, har jeg funnet at det finnes en sender i høyden nær der jeg bor (altså ikke noe satelitt, men kanskje snarere fiber eller noe annet fram til senderen i høyden).

 

Jeg har fiber i fra Altibox, så er jo bortskjemt. Men det hadde vært greit med noen ordentlige konkurrenter da. Noe jeg ikke syntes den røde firkanten ovenfor beskriver.

 

Satelittbasert virker å ha mer oppdatert utstyr, men koster noen kroner å abonnere på og har litt "lag" som spesiellt gamere må ta hensyn til. Enten så har de ikke penger til å oppdatere utstyret, eller så skygger folk unna produktene så de ikke får modernisert seg.. (er tanker jeg gjør meg, på helt subjektivt grunnlag selvsagt)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...