Smedsrud Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 DNB beklager feilen, som nok en gang lå hos leverandøren Evry.Betalingsproblemer for tredje gang i sommer Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Å, som vi elsker Evry <3 At en harddisk gikk i stykker skal da ikke gi betalingsproblemer, har de ikke redundans på systemene sine? 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg 3irik Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) har de ikke redundans på systemene sine? Nei, det er bare nødvendig på viktige ting! ....Vent nå litt? Endret 24. juli 2014 av 3irik 12 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 nettbankene skulle jo kutte ut java. kanskje de skulle kutta ut evry og 8 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 På min jobb har vi også hatt mye trøbbel med Evry. Begynner å bli lei det igrunn. Lenke til kommentar
The Woodster Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Nå er vel Evry ferdig snart? Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Neeeida, de bare skifter navn igjen så glemmer vi hele fadesen fordi det er et "helt nytt selskap" 3 Lenke til kommentar
2Ro Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Nå skal det nå sies at Dnb er en bitteliten del av kundebasen til Evry da Evry leverer tjenester Internasjonalt. Og størst i Sverige. Endret 24. juli 2014 av Occi Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes alle disse problemene tyder på et dypere problem i leverandørens nettverksinfrastruktur. Mindre feil skal ikke ta ned et datasystem. Klart, det finnes noen kritiske komponenter som kan feile og det er ofte ikke lønnsomt å ha dobbelt opp med absolutt alt, men å ha så mange fortløpende feil tyder på et svært utsatt og sårbar datasystem. DDOS angrep kan man akseptere, det finnes løsninger, som CloudFlare som kan hjelpe, men det er ingen "Silver Bullett". Å kjøpe inn ekstra utstyr og 100x båndbredde i tilfellet man blir utsatt for DDOS er heller ingen god ide. Så det kan jeg leve med som DNB kunde. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Vi har Evry som tjenesteleverandør av internett og servere på jobben, vi er aldri nede, hvordan har det seg når det alltid er Evry sin feil når det kommer til DNB? Endret 24. juli 2014 av Rudde Lenke til kommentar
ryback Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Vi har Evry som tjenesteleverandør av internett og servere på jobben, vi er aldri nede, hvordan har det seg når det alltid er Evry sin feil når det kommer til DNB? Evry er i realiteten ikke ett selskap. De er to store, EDB og ErgoGroup og en underskog av mindre selskaper som de har kjøpt opp igjennom tidene. Jeg har jobbet i ErgoGroup for så å etterhvert jobbe i EDB (gjennom et oppkjøp som endte med at jeg jobbet i Evry). De forskjellige selskapene har lite med hverandre å gjøre. Ca 1 år etter at selskapet jeg jobbet i ble kjøpt opp skulle vi omsider koble nettet vårt sammen med EDB sitt. Det ble mye fram og tilbake fordi kontaktpersonen i EDB neppe kan ha visst hva han drev med. To år etter at jeg sluttet i Evry var jeg på en konferanse og møtte tidligere kolleger fra Ergotiden og EDB-tiden. Jeg spurte dem om de nå var ett selskap (evry) og de svarte at de ikke hadde noe med hverandre å gjøre, selv om de jobbet med samme fagområde i samme firma. Så om du har god eller dårlig erfaring med det å være kunde av Evry kommer helt an på hvilken Evry du er kunde hos. Endret 24. juli 2014 av ryback 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Vi har Evry som tjenesteleverandør av internett og servere på jobben, vi er aldri nede, hvordan har det seg når det alltid er Evry sin feil når det kommer til DNB? Evry er i realiteten ikke ett selskap. De er to store, EDB og ErgoGroup og en underskog av mindre selskaper som de har kjøpt opp igjennom tidene. Jeg har jobbet i ErgoGroup for så å etterhvert jobbe i EDB (gjennom et oppkjøp som endte med at jeg jobbet i Evry). De forskjellige selskapene har lite med hverandre å gjøre. Ca 1 år etter at selskapet jeg jobbet i ble kjøpt opp skulle vi omsider koble nettet vårt sammen med EDB sitt. Det ble mye fram og tilbake fordi kontaktpersonen i EDB neppe kan ha visst hva han drev med. To år etter at jeg sluttet i Evry var jeg på en konferanse og møtte tidligere kolleger fra Ergotiden og EDB-tiden. Jeg spurte dem om de nå var ett selskap (evry) og de svarte at de ikke hadde noe med hverandre å gjøre, selv om de jobbet med samme fagområde i samme firma. Så om du har god eller dårlig erfaring med det å være kunde av Evry kommer helt an på hvilken Evry du er kunde hos. 90% sikker på at vi er under ErgoGroup, iallefall det som står overalt når jeg ser på eldre ting og saker. Eller når jeg tenker meg om så er jo de også kunde av oss, så det kan jo være det som er relevant i de sakene Endret 24. juli 2014 av Rudde Lenke til kommentar
tHz Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes alle disse problemene tyder på et dypere problem i leverandørens nettverksinfrastruktur. Mindre feil skal ikke ta ned et datasystem. Klart, det finnes noen kritiske komponenter som kan feile og det er ofte ikke lønnsomt å ha dobbelt opp med absolutt alt, men å ha så mange fortløpende feil tyder på et svært utsatt og sårbar datasystem. DDOS angrep kan man akseptere, det finnes løsninger, som CloudFlare som kan hjelpe, men det er ingen "Silver Bullett". Å kjøpe inn ekstra utstyr og 100x båndbredde i tilfellet man blir utsatt for DDOS er heller ingen god ide. Så det kan jeg leve med som DNB kunde. Jeg tror kanskje det kan ha med hva DNB er villig til å betale for? Når DNB klarer å lire av seg at de har avanserte systemer for å stå imot DDOS og samtidig kan bli tatt ned av en 17 åring med kredittkort, så sier det litt. Evry bruker vel den infrastrukturen banken er villig til å betale for, og DNB vil jo helst at billige indere skal drifte alt. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 ... DNB vil jo helst at billige indere skal drifte alt. DnB har sagt opp med Evry ja? Noen som vet hvor lang oppsigelsestid som gjelder? Når det legges om? Spent på om de blir kvitt feilene... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 NSA må vel bare installere litt virus for å ha kontroll på Norges skumle og offentlige bankdrift :-P Lenke til kommentar
ryback Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 ... DNB vil jo helst at billige indere skal drifte alt. DnB har sagt opp med Evry ja? Noen som vet hvor lang oppsigelsestid som gjelder? Når det legges om? Spent på om de blir kvitt feilene... DNB har sagt opp en avtale med Evry, men den delen av DNB, bank og betalingsløsninger, som til stadighet har problemer, skal Evry fortsatt drifte. http://www.digi.no/928781/evry-signerte-med-dnb Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 er det lett å le av Evry? Ja. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 DNB har sagt opp en avtale med Evry, men den delen av DNB, bank og betalingsløsninger, som til stadighet har problemer, skal Evry fortsatt drifte. Takker for oppklaring! Hadde missforstått hele opplegget. Trodde det var motsatt :s Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg synes alle disse problemene tyder på et dypere problem i leverandørens nettverksinfrastruktur. Mindre feil skal ikke ta ned et datasystem. Klart, det finnes noen kritiske komponenter som kan feile og det er ofte ikke lønnsomt å ha dobbelt opp med absolutt alt, men å ha så mange fortløpende feil tyder på et svært utsatt og sårbar datasystem. DDOS angrep kan man akseptere, det finnes løsninger, som CloudFlare som kan hjelpe, men det er ingen "Silver Bullett". Å kjøpe inn ekstra utstyr og 100x båndbredde i tilfellet man blir utsatt for DDOS er heller ingen god ide. Så det kan jeg leve med som DNB kunde. Jeg tror kanskje det kan ha med hva DNB er villig til å betale for?Når DNB klarer å lire av seg at de har avanserte systemer for å stå imot DDOS og samtidig kan bli tatt ned av en 17 åring med kredittkort, så sier det litt. Evry bruker vel den infrastrukturen banken er villig til å betale for, og DNB vil jo helst at billige indere skal drifte alt. Det høres nå lit underlig ut at det ikke går an å få til et stabilt system før en betaler "overpris" . og når det gjelder disse sammenslåingen av datasystemer har de som bestemmer hva og hvordan i det hele tatt peiling på hvordan datasystemene må fungere ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå