Gå til innhold

Hvite ull dotter på tøy, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en slim fit genser, sitter tett. Problemet er at jeg tror den er ødelagt. Det er masse hvite ull dotter som sitter fast i ullet på genseren. Det er rare er at det er mest rundt armene. Jeg har ikke prøvd å vaske ennå, lurer på om hva dette er for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på såkalte "nupper"? Det kommer i hvertfall (som regel) bla. av for mye vasking eller kvaliteten på tøyet :wee:

Tror det er noe sånt ja, kan det fikses?

 

Har ikke vasket tøyet mer enn 1-2 ganger, men har to stykk av det samme plagget, den andre er i en annen farge, og har ikke hatt noe problemer med det.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

 

Tenker du på såkalte "nupper"? Det kommer i hvertfall (som regel) bla. av for mye vasking eller kvaliteten på tøyet :wee:

Tror det er noe sånt ja, kan det fikses?

 

Har ikke vasket tøyet mer enn 1-2 ganger, men har to stykk av det samme plagget, den andre er i en annen farge, og har ikke hatt noe problemer med det.

 

Nei, med mindre du kjøper deg en nuppefjerner (som han over nevner). Trooor ikke det er så dyrt, men ikke sikkert at du kommer til å bruke den (så mye) etter dette plagget.

 

Må forresten bare fremheve at etter at du har fått nupper på et plagg så går det, etter min erfaring, lett hull på "nuppe-stedet". Så kanskje det hadde vært lurest å investere i et nytt klesplagg her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tenker du på såkalte "nupper"? Det kommer i hvertfall (som regel) bla. av for mye vasking eller kvaliteten på tøyet :wee:

Tror det er noe sånt ja, kan det fikses?

 

Har ikke vasket tøyet mer enn 1-2 ganger, men har to stykk av det samme plagget, den andre er i en annen farge, og har ikke hatt noe problemer med det.

 

Nei, med mindre du kjøper deg en nuppefjerner (som han over nevner). Trooor ikke det er så dyrt, men ikke sikkert at du kommer til å bruke den (så mye) etter dette plagget.

 

Må forresten bare fremheve at etter at du har fått nupper på et plagg så går det, etter min erfaring, lett hull på "nuppe-stedet". Så kanskje det hadde vært lurest å investere i et nytt klesplagg her?

 

Men jeg forstår ikke, hvorfor akkurat dette plagget? Hva gjorde jeg galt for å fortjene det? Den andre tok jo ikke skade .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenker du på såkalte "nupper"? Det kommer i hvertfall (som regel) bla. av for mye vasking eller kvaliteten på tøyet :wee:

Tror det er noe sånt ja, kan det fikses?

 

Har ikke vasket tøyet mer enn 1-2 ganger, men har to stykk av det samme plagget, den andre er i en annen farge, og har ikke hatt noe problemer med det.

 

Nei, med mindre du kjøper deg en nuppefjerner (som han over nevner). Trooor ikke det er så dyrt, men ikke sikkert at du kommer til å bruke den (så mye) etter dette plagget.

 

Må forresten bare fremheve at etter at du har fått nupper på et plagg så går det, etter min erfaring, lett hull på "nuppe-stedet". Så kanskje det hadde vært lurest å investere i et nytt klesplagg her?

 

Men jeg forstår ikke, hvorfor akkurat dette plagget? Hva gjorde jeg galt for å fortjene det? Den andre tok jo ikke skade .

 

Kjøpte du 2 stk av det samme plagget? Hmm, kanskje plagget er lei av deg og ikke ønsker å være med deg lenger? :wee: Du kunne jo alltids ha plukket vekk ulldottene fra tøyet, men det er både tidskrevende og tøyet sliter seg veldig, med mindre du ønsker å kjøpe deg en nuppefjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...