Gå til innhold

Hvorfor detter av nett hver gang maskinen går i dvalemodus?

Anbefalte innlegg

Bruker imac og fiber fra Altibox og i det siste har jeg opplevd at den detter av nett hver gang den går i dvalemodus (sort skjerm). Kobler seg på igjen etterhvert når jeg rører musa, men det var jo ikke sånn før, da var den påkoblet hele tiden. Dette skjer jo ikke på iphone, så da antar jeg det er et lokalt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet, og søkte på problemstillingen. Til slutt fant jeg fram til en nederlandsk side, der løsningen var beskrevet. Jeg finner den ikke igjen nå, men husker omtrent hva jeg gjorde.

-Gå til /Library/Preferences, og slett fila som heter com.apple.Bluetooth.plist'.

-Reboot.

Jada, jeg vet det er merkelig at et wifi-problem skal kunne la seg løse ved å slette en fil som har med Bluetooth å gjøre, men det løste iallefall problemet hos meg. Om du ikke ønsker å slette filen, så kan du iallefall flytte den midlertidig til f.eks. desktopen, og så flytte den tilbake hvis det mot formodning ikke skulle virke, likevel.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, og søkte på problemstillingen. Til slutt fant jeg fram til en nederlandsk side, der løsningen var beskrevet. Jeg finner den ikke igjen nå, men husker omtrent hva jeg gjorde.

-Gå til /Library/Preferences, og slett fila som heter com.apple.Bluetooth.plist'.

-Reboot.

Jada, jeg vet det er merkelig at et wifi-problem skal kunne la seg løse ved å slette en fil som har med Bluetooth å gjøre, men det løste iallefall problemet hos meg. Om du ikke ønsker å slette filen, så kan du iallefall flytte den midlertidig til f.eks. desktopen, og så flytte den tilbake hvis det mot formodning ikke skulle virke, likevel.

Hvilke konsekvenser vil det ellers få med å slette denne fila, er det en fil jeg har bruk for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...