Gå til innhold

nytt kamera

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal kjøpe nytt digitalt kamera og lurer på om noen har tips i så måte. (nå har jeg et nikon coolpix 4300, men kan tenke meg noe litt mer profft). skal bruke det mye, og både innendørs og utendørs. det må ha mulighet for vidvinkeladapterog ekstern blitz da dette ikke fåes til mitt nåværende kamera, samt at blitz på 4300 ikke blir særlig virkningsfullt med vidvinkeladapter da adapteret skygger for blitzen. hva skal jeg kjøpe?

videre lurer jeg på om det er mulig at bilder som sendes elektronisk kan fremstå som mørkere hos mottaker enn hos avsender? har opplevd dette i noen sammenhenger. min pc-skjerm har riktig lysinnstilling og bildene fremstår som lyse og skarpe, men når mottaker får de har det hendt at de er mørke. finnes det noen vettug forklaring på dette??

glad for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er slik at du virkelig har blitt hekta på foto (stygg sak der der :lol: tror jeg nok at et 300D m/spesiallinsa på 18-55mm inkl. (28,8-88mm på dslr) absolutt må være noe for deg. Der får du et kamera du virkelig kan vokse som fotograf med. Du kan bruke ekstern blitz (EX-serien) og Canon har jo et enormt utvalg av objektiver (+ andre produsenter), så man kan kjøpe inn etterhvert som behovene melder seg.

Angående det med mørke bilder er det nok de som mottar bildene som har en mørkere innstilling på skjermen enn deg.

Lenke til kommentar

Om du ikke har riktig så mye penger å bruke er et G3 et meget godt valg.

Har selv vidvinkel-konverteren fra Canon og den er meget bra.

Man får en vidvinkel tilsvarende 24,5mm på et slr, noe som gjør det

mulig å ta bilder i de fleste trange situasjoner. Med en Speedlite 420EX

på toppen av det hele åpner det seg enda flere muligheter :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...