Gå til innhold

Fly quad-copter i Halden, noen fine steder ?

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske så fersk innen dette, men har nå gått til anskaffelse av en Phantom V1 med kameralink til telefonen, med mulighet for å filme osv. Siden jeg er HELT ny i Halden og ikke kjent i det hele tatt, lurer jeg på om noen har samme interesse i området ? Kanskje noen vet om noen fine steder å filme ? Tenker hvertfall at jeg må ta meg en tur opp på festningen en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Men er ikke festningen ganske befolket nå på sommeren?

Problemet er at det er så mange som kjøper en Phantom og vil bruke den til å filme/ta bilder etc. men er ikke noe interessert i RC hobbyen. Litt synd hvis det blir sinnsyke strenge regler for oss i RC hobbyen etter uvettig flyving av de som kun interesser seg for kule youtube videoer. Jeg sier ikke at du er sånn, men etter å ha sett en kollega styrt en phantom 2 er jeg overbevisst at det kommer diverse forbud etterhvert. hvem som helst kan kjøpe en slik Phantom sak og fly flere hundre meter unna og opp uten erfaring fra før.

Da jeg først vurderte å kjøpe meg en multirotor ville jeg bruke den til bilder og filming pga fotohobbyen min hadde vært på bunn i nesten 18 måneder. Det som skjedde var at RC interessen tok overhånd og jeg solgte alt av fotoutstyr. Nå har jeg masse RC utstyr, alt er umontert og ligger fortsatt i esker pga ett uferdig hobbyrom, men jeg øver meg med små og billige leke modeller for å få kontroll på stikkene etc. Akkurat nå kjører jeg et lite helikopter og prøver i hovre med nesen mot meg, IKKE LETT! Men jeg regner med at tommeltottene og hjernen min blir mer "tilkoblet" etterhvert som jeg prøver og feiler. :p

Helikopeter til 120kr. er ikke noe jeg griner over når det lander i asfalten e.l. uansett...

Lykke til, håper du blir bitt av RC basillen og bygger dine egne multikopter etterhvert

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

Det er nok mye RC basillen som har tatt overhånd på meg. Selv eier jeg 2 elektrobiler og 3 nitrobiler, og disse er omtrent i daglig bruk. :)

Hvordan er det med flyving på privat eiendom ? Huset der jeg bor har ingen stor hage på eiendommen, men husene vedsidenav har det. Har ca 100 meter i alle retninger med bare gress og småtrær utenfor verandaen min, men det tilhører ikke vår eiendom. Hvordan er reglene her ? Anntar at man må spørre eier av plassen, men hvis jeg holder meg la oss si 20m + i lufta ser ikke jeg at det kan være noe problem, sålenge det ikke er mennesker under kopteret ?

Lenke til kommentar

RC basillen er farlig.

Etter at jeg kom over denne hos nrkbeta når den ble publisert.

http://nrkbeta.no/helikopter/

så ble jeg selv bitt av basillen.

Mitt første multikopter som jeg laget helt fra bunnen av..:

tpvnvs.jpg

Etterhvert ble det et DJI 550 (Hexacopter).

Så en Tarot Fy680:

gipalh.jpg

Nå er jeg på en DJI S1000 Octocopter.. Det ble litt dyrere enn først tenkt.. Nærmer meg fort mot 100.000kr nå.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...