Skatteflyktning Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg fortjene ikke denne kritikken. Jeg er et menneske jeg og. Ja du er utvilsomt ett menneske du og, og som sådann feilbarlig. Det er forståelig at du syns kritikken som kommer mot deg her er altfor krass, det gjør som oftes de fleste av oss når vi blir utsatt for kritikk eller noen påpeker at vi har gjort noe "feil". Det er også mulig synspunktene her preges av at flertallet på diskusjon.no ser ut til å være menn, og dermed kanskje sympatiserer lettere med din manns situasjon enn med din egen. Kanskje burde du opprette en lignende tråd på ett annet forum der flertallet er kvinner (kvinneguiden) for å se om dette kan være grunnen til at kritikken herfra er spesielt "ille" fra ditt sysnpunkt. Dog, om du skulle få lignende reaksjoner fra en slik tråd der så tror jeg du bør sette deg ned og gå litt igjennom deg selv. 3 Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Det var for å få medfølelse og forståelse fra dere, noe jeg ikke får. Jeg ble ofte trakkasert av klassevenninene på skolen, og læreren var ikke særlig grei mot meg. I ungdommstiden har jeg hatt det ganske tøft. Så at jeg får kjeft får en så liten ting som dette, er for meg ganske sårbart og trist. Liten ting? Kødder du med oss? Dette er mye mer enn en liten ting. Jeg ser på dette som en liten ting ja i forhold til værre ting som kunne ha skjedd. Jeg ser at det er mest menn her inne på forumet, så kankje jeg blir diskriminert her inne fordi at jeg er kvinne. Lenke til kommentar
Superby Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 "det du må gjøre nå er ikke å fokusere så mye på hvem som har skylda, men hvordan du kan gjøre det godt igjen. fortell mannen din at du ikke hadde noen onde intensjoner ved å fortelle det til venninnen din. si at du gjorde det du trodde var best men at du innså hvor dum du var. si at det siste du vil er skilsmisse. legg deg paddeflat og si "hvordan kan jeg gjøre det godt igjen?" "kanskje han overdriver, men det virker som om dette betydde mer for han enn det du tror. ta deg selv i nakken å se på hvilke ting DU gjorde feil, det er det som teller. mannen din kunne ikke brydd seg mindre om hva venninna di gjorde, han bryr seg om hva DU gjorde. så stopp med å være på defensiven og les sitatet min en gang til, eller 3 om det er det som må til for å skjønne norsk! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg ser på dette som en liten ting ja i forhold til værre ting som kunne ha skjedd. Jeg ser at det er mest menn her inne på forumet, så kankje jeg blir diskriminert her inne fordi at jeg er kvinne.Du blir ikke diskriminert her inne fordi at du er kvinne. Det er mange kvinnelige brukere her som ikke blir diskriminert. Du får derimot klar beskjed om at dette er noe vi synes er langt over streken. Det er ikke pga kjønnet ditt 5 Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 "det du må gjøre nå er ikke å fokusere så mye på hvem som har skylda, men hvordan du kan gjøre det godt igjen. fortell mannen din at du ikke hadde noen onde intensjoner ved å fortelle det til venninnen din. si at du gjorde det du trodde var best men at du innså hvor dum du var. si at det siste du vil er skilsmisse. legg deg paddeflat og si "hvordan kan jeg gjøre det godt igjen?" " kanskje han overdriver, men det virker som om dette betydde mer for han enn det du tror. ta deg selv i nakken å se på hvilke ting DU gjorde feil, det er det som teller. mannen din kunne ikke brydd seg mindre om hva venninna di gjorde, han bryr seg om hva DU gjorde. så stopp med å være på defensiven og les sitatet min en gang til, eller 3 om det er det som må til for å skjønne norsk! Jeg misliker min svigermor og svigerfar fordi at dem er på sønnens parti og ikke mitt parti i det hele tatt. Jeg har så lyst til å skrike til hele verden at jeg er et menneske. Jeg er stygg og se til og. Jeg ser ut som et svin. Jeg har dårlig selvtilit, for helvete. Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg ser på dette som en liten ting ja i forhold til værre ting som kunne ha skjedd. Jeg ser at det er mest menn her inne på forumet, så kankje jeg blir diskriminert her inne fordi at jeg er kvinne.Du blir ikke diskriminert her inne fordi at du er kvinne. Det er mange kvinnelige brukere her som ikke blir diskriminert. Du får derimot klar beskjed om at dette er noe vi synes er langt over streken. Det er ikke pga kjønnet ditt Men jeg føler det sånn. Jeg er et mindre verdt menneske fordi at jeg føler at både kvinner og menn hater meg pågrunn av alt. Jeg fortalte dette til noen andre venniner om hva som hadde hndt, og de kalte meg for dustekjerring og. Så jeg føler meg både diskriminert av både menn og kvinner. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg ser på dette som en liten ting ja i forhold til værre ting som kunne ha skjedd. Jeg ser at det er mest menn her inne på forumet, så kankje jeg blir diskriminert her inne fordi at jeg er kvinne.Selv om jeg forslo en tråd på ett kvinnedominert forum bør du ikke glemme at din mann er en mann, og som sådann er muligens de observasjonene du har fått herfra mer på linje med din manns syn på dette, enn det du muligens vil få på ett kvinneforum. Ellers tror jeg ikke du blir "diskriminert" her, men heller at menn her tenker seg lettere inn i din manns situasjon, enn i din situasjon. Tross alt om det du ønsker er en bedre forståelse for hvordan du kan rette dette opp med din mann er det ikke noen dårlig ide å vurdere om din mann muligens har lignende tanker som de som har blitt gitt uttrykk for her. Tviler sterkt på at han anser dette som en "liten sak". Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg er stygg å se til, jeg har et stygt utseende og alt. Ingen forstår meg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Det er praktisk talt ingen som forstår meg heller (bare ta en titt rundt på forumet) og ikke er jeg noe spesielt å se på heller. Det gjør hverken meg eller deg til mindre menneske. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg er stygg å se til, jeg har et stygt utseende og altJeg vet den taktikken fungerer under profilbilder på facebook, men dessverre er det ikke slik det funker på diskusjon.no 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 ... men dessverre er det ikke slik det funker på diskusjon.no ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Ikke egentlig dessverre, det var bare et ord jeg slang tinn for at setningen ikke skulle bli så krass. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Nå tar du feil her, det var min vennine sin feil og. Jeg synest at mannen min oppfører seg ganske barnsligt sånn som han går rundt og er rasende nå. Han minner om en guttunge egentlig. Han er mann og da burde han takle dette synest jeg. Jeg har og sagt tydelig i fra til venninen min at hun bør tenke seg om før hun sprer rykter videre om dette. Du må jo være et troll. For det første, det var du som fortalte dette til venninnen din. Å prøve å gjøre din egen store feil mindre ved å dra inn venninnen din i dette, er ganske patetisk. At din mann er rasende skjønner jeg veldig godt. Du har jo røpet hans største hemmelighet til halve bygda! 2 Lenke til kommentar
CyborgVI Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Når vi forteller deg hvor mye du dreit deg ut og hvorfor saken er så ille som det er er svaret at du ønsket å få sympati? Og etter å ha fått ris starter du å snakke om at ingen forstår deg og at du har stygt utseende? Å fiske etter komplimenter og få sympati kan du gjøre på et feminist forum, men ikke her. Og nei, du blir ikke hetset fordi du er kvinne, det er fordi du dreit deg ut. Beklager hvis det høres slemt ut, men bedre å si ting som det er... 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Men jeg føler det sånn. Jeg er et mindre verdt menneske fordi at jeg føler at både kvinner og menn hater meg pågrunn av alt. Jeg fortalte dette til noen andre venniner om hva som hadde hndt, og de kalte meg for dustekjerring og. Så jeg føler meg både diskriminert av både menn og kvinner. Du greier ikke å innse at du har gjort en meget idiotisk ting ovenfor din mann, du greier ikke å ta til deg kritikk fra andre angående dette, du driver kontinuerlig og sipper om ditt "triste" liv ens ærend for å høste sympati. Slike personer som deg blir ofte opplevd som sutrekjerringer og er noe de færreste orker å ha stort med å gjøre. Om du føler det utskjelt, diskriminert, uthengt og så videre så kan du for dette selv. Et tips er at du starter med en endring av deg selv så skal du se at verden rundt deg plutselig blir så mye bedre. 2 Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nå beygnner jeg snart å bli sint her!. Jeg har fått så mye uverdig og hard medfart igjenom hele min oppvekst at nå er grensen snart nådd for meg. Jeg ser nemlig ikke på dette som ganske alvorligt. Hadde vært mye værre om jeg hadde vært utro mot han!. Dere er vel ikke feilfrie dere som skriver her inne og?. Vedder på at dere har gjort mye feil og?. Jeg ble psykisk nedbrutt av foreldrende mine og av omgangskretsen i hele min oppvekst. I ungdomstiden beyngte jeg å drikke osv. Jeg har sagt til mannen min flere ganger i dag at han må ta hensyn til meg fordi at jeg har hatt en tøff oppvekst, men dette driter han visst i. Jeg beygnner å bli sint på han, fordi at han er så langsint av seg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Vedder på at dere har gjort mye feil og? Det er riktig, men de fleste andre innrømmer feilene sine og retter dem opp uten å skyve fra seg ansvaret. 2 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Når trådstarter gjør noe veldig dumt mot en annen person og deretter reagerer som om hun var ett offer, så kan det ligge årsaker bak hennes reaksjoner som vi bare kan spekulere i. Jeg er redd trådstarter ikke er i stand til å håndtere frustrasjonen til mannen på en god måte, og har endel egne problemer som hun bør ta tak i på egen hånd. Jeg ville nok søkt råd hos profesjonelle med taushetsplikt, men det er ikke sikkert trådstarter føler hun behøver hjelp. Bare trådstarter kan avgjøre hva som er best for seg selv. Og akkurat nå er visst beste løsning å (k)lage denne tråden for å høre andres reaksjoner..? Ser ikke helt hva som er så lurt med det. Var det ikke nok å fortelle din lokale omgangskrets at mannen din var en sengevæter? Kallo, du er ikke den eneste som har hatt det vanskelig i de tidlige årene. Ja, barndommen påvirker hvem vi er, men det påvirker ikke mulighetene våre til å bli nøyaktig hvem vi ønsker være. 5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nå beygnner jeg snart å bli sint her!. Jeg har fått så mye uverdig og hard medfart igjenom hele min oppvekst at nå er grensen snart nådd for meg.Det er fullstendig irrelevant for akkurat denne saken at du har hatt det jævlig tidligere. Jeg ser nemlig ikke på dette som ganske alvorligt. Hadde vært mye værre om jeg hadde vært utro mot han!.Her er hovedproblemet ditt. Du skjønner tydeligvis ikke at dette er en veldig stor greie. Prøv å sette deg inn i hans situasjon. Faktisk tror jeg det er verre enn om du hadde vært utro mot han. Om du hadde vært utro så hadde det vært en sak mellom dere to. Når du blander inn venninna di (og mannen hennes via henne) og så går til det steg å fortelle det til halve venninneflokken din når du får en reaksjon fra han så er det ikke lenger en sak mellom dere to. Du driter han jo fullstendig ut for hele omgangskretsen deres! Skjønner du virkelig ikke hvordan det vil føles? Prøv å tenke hvordan du hadde opplevd det om han gikk og fortalte det du var mest flau for i hele verden til alle vennene sine. Hadde ikke du også blitt litt lei deg og sint? Dere er vel ikke feilfrie dere som skriver her inne og?.Nope. Ikke litt en gang. Og det har jeg betalt min pris for. Vedder på at dere har gjort mye feil og?.Jepp. Og jeg har måtte ta konsekvensene av det. Jeg ble psykisk nedbrutt av foreldrende mine og av omgangskretsen i hele min oppvekst. I ungdomstiden beyngte jeg å drikke osv. Jeg har sagt til mannen min flere ganger i dag at han må ta hensyn til meg fordi at jeg har hatt en tøff oppvekst,Igjen; IRRELEVANT I DENNE SAKEN! Jeg blei mobbet på skolen. Jeg har blitt seksuelt misbrukt som liten. Jeg har sosial angst og bipolar lidelse. Jeg har opplevd vold og misbrukte rusmidler i flere år. INGENTING av dette fritar meg for verken ansvar eller kritikk. Det samme gjelder deg. Du kan ikke bare si "Buhu. Jeg har hatt det jævlig og derfor kan du ikke bli sint på meg." men dette driter han visst i. Jeg beygnner å bli sint på han, fordi at han er så langsint av seg.Å bli sint på noen fordi de får en følelsesmessig reaksjon på noe de opplever som et stort svik... Vel, jeg veit ikke en gang hva jeg skal si. Det virker ikke som om du tar mannen din på alvor. Og i denne saken tror jeg det er siste spiker i kista for dere som par. Om ikke du justerer deg litt så vil jeg bare ønske deg lykke til med samlivsbruddet ditt. 8 Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg sitter med tårer i øynene nå. Jeg er sint og forbanna!!!. Fordi at ingen hører på meg!!!!. Jeg vurderer å ta ut skillsmisse snart. Hele verden er i mot meg. Jeg skal forsivnne fra denne jorden for godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg