AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg har en mann som er sengeveter. Han har slitt med dette problemet lenge. Han er ganske flau over dette og har alltid synest at dette er et stort problem. Vi har snakket mye om dette i lag. Så fortalte jeg dette til min bestevennine som er en god lytter og en jordnær dame. Hun sa at dette hørdes veldig trist ut. Hun fortalte dette videre til mannen sin og andre. Så fortalte jeg mannen min at jeg hadde fortalt dette til min vennine. Da ble han rasende og ropte at dette skulle kun ha blitt mellom meg og han. Jeg sa at jeg gjorde det bare for å få råd fra hun. Han sa at jeg burde skamme meg og at nå vurderer han skillsmisse. Så hvordan skal jeg få roet han ned? Anonymous poster hash: e1735...342 Lenke til kommentar
Populært innlegg anon12234 Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) du er bra dum du Ikke noe du kan gjøre, skanden er hendt. Du viste at dette var et stort problem for han, kanskje hans største hemmelighet i livet. Så sprer du ordet. Det med at du søkte råd hos henne er BS, du nevnte deg når dere var tipsy og drakk hvitvin og pratet om alt som er så håpløst med mennene deres.... Endret 24. juli 2014 av Henrik2k 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 Han er nok mer enn "ganske flau" over det.. Rimelig sykt å fortelle det til andre. 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg johanf Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 For å sitere Joey; "Over the line? You... you... you're so far past the line that you can't even see the line! The line is a dot to you!". Å vurdere skilsmisse er kanskje en overreaksjon fra hans side, men har du lagt opp til timer med parterapi og mye tid på å prøve å vinne tilbake hans tillit. 22 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Nå har jeg jo unnskyldt meg til han flere ganger, men det har ikke hjulpet. Han sier fortsatt at han er veldig skuffet over meg pågrunn av dette sviket som han kaller det. Han sier at han ikke stoler på meg heretter og det synest jeg er dumt. Anonymous poster hash: e1735...342 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg er enig med fyren jeg. Du har brutt ned omtrent alt som heter for tillit til deg, og tillit kommer jo ikke automatisk tilbake fordi du sier unnskyld aldri så mange ganger. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Du har bevist at du ikke er til å stole på, og du syns nå det er dumt at 1. Mannen din ikke stoler på deg lengre 2. Mannen din sier klart fra at han ikke stoler på deg lengre 3. Du ikke er til å stole på Endret 24. juli 2014 av Skatteflyktning 19 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Var vel ikke din sak å fortelle akkurat det der. Ingen sympati fra meg ihvertfall. Har vært borti lignende før da noen har fortalt mine "ting" til andre. Har aldri stolt på den personen igjen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Ja og slike ord som han kommer med sårer meg dypt og inderlig. Jeg mente overhodet ikke å være ond mot han. Det var bare for å få gode råd fra min vennine om hva jeg kunne gjøre for å hjelpe han. Dette har jeg sagt til han men han sier bare at han er engstelig for hva slags rykte jeg kan spre ut om barna våre når jeg har snakket om han. Så jeg vet ikke hvordan jeg og han ska finne tilbake til hverandre nå. Anonymous poster hash: e1735...342 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hva slags råd skulle denne venninnen din komme med, som du ikke finner på Google, eller enda bedre, fastlegen din/hans? 6 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gode råd om slikt får du hos lege og urolog, ikke venninner. 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Nå har jeg jo unnskyldt meg til han flere ganger, men det har ikke hjulpet. Han sier fortsatt at han er veldig skuffet over meg pågrunn av dette sviket som han kaller det. Han sier at han ikke stoler på meg heretter og det synest jeg er dumt. Anonymous poster hash: e1735...342 I motsetning til hva veldig mange tror er ikke det å si unnskyld et get out of jail free-kort. Det er ikke alt som kan bli reparert så enkelt. Det var dumt av deg å fortelle noe så sensitivt. Det var idiotisk av venninna di å ikke holde kjeft om noe som blei sagt i fortrolighet. Nå må du dessverre leve med konsekvensene. Et tillitsbrudd, som dette er, vil ta lang tid å reparere. Det er ikke sikkert det lar seg reparere heller, men det må selvfølgelig ikke stoppe deg fra å prøve. Hvordan du kan reparere det veit jeg ikke. Det er så forskjellig fra person til person. Du kjenner han best. Det kan hende han bare trenger tid og at han vil tilgi deg "av seg selv" tilslutt. Gitt at det ikke kommer flere tillitsbrudd selvfølgelig. Det kan hende han trenger å se at du angrer. Det kan hende han trenger tid aleine. Det kan hende dere trenger å gå i parterapi. Det kan hende han trenger at du ser dette tillitsbruddet like ille som han og kutter kontakten med denne venninna. Og, som sagt, det kan hende forholdet aldri blir det samme igjen. Akkurat det betyr ikke at det nødvendigvis blir slutt da. Men dynamikken mellom dere kan fort bli forandret. Endret 24. juli 2014 av L4r5 3 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg kan se at du deler tanker og ting mellom to venninner eller mellom en venn - men pass da for alt i verden at den personen ikke deler dette videre. Ikke at du skal skylde på venninna og si at hun ødela alt - men hvorfor i all verden fortalte hun dette videre ? Nei - eneste du sikkert kan gjøre er å foreslå for mannen din at du ønsker at han skal få tilliten tilbake til deg og hva som gjøres. Det kommer til å ta tid, lang tid, og mulig parterapi må inn i bildet. Stygt å si - men dette er konsekvensen av at du fortalte det videre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg kan se at du deler tanker og ting mellom to venninner eller mellom en venn - men pass da for alt i verden at den personen ikke deler dette videre. Ikke at du skal skylde på venninna og si at hun ødela alt - men hvorfor i all verden fortalte hun dette videre ?Tenker det samme. Vi mennesker trenger noen ganger å lufte våre problemer ved å snakke om dem. Denne "venninna" var tydligvis helt feil sted å lufte det. Kanskje et bedre sted hadde vært en terapaut eller noe. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Ingen her vet akkurat hva som vil få ham til å roe seg ned og tilgi deg, men det er gode muligheter for at du bør begynne med å innse at det var galt av deg å fortelle dette til venninna di. Alle deltakerne i denne tråden er samstemmige om det, så vi kan jo oppsummere hvorfor det var galt: 1. Ved mindre venninna di er lege, har hun ingen kompetanse til å gi råd. 2. Sengevæting er et sensitivt problem og mannen din må kunne stole på at du aldri deler sensitiv informasjon uten at han har gitt sitt samtykke først. Er du enig? 8 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Nå har jeg jo unnskyldt meg til han flere ganger, men det har ikke hjulpet. Han sier fortsatt at han er veldig skuffet over meg pågrunn av dette sviket som han kaller det. Han sier at han ikke stoler på meg heretter og det synest jeg er dumt. Anonymous poster hash: e1735...342 *snip*. Tillitsbrudded jeg opplevde var stort nok til at jeg ikke klarte å stole på personen jeg var gift med på over 2 år. Vi prøvde terapi og alt. Men jeg sier ikke at det ikke kan gå - men du har nok en god del mer arbeid foran deg enn bare et "unnskyld". Håper dere klarer å ordne opp i det ihvertfall - og finne tilbake til dynamikken dere hadde før Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Ingen her vet akkurat hva som vil få ham til å roe seg ned og tilgi deg, men det er gode muligheter for at du bør begynne med å innse at det var galt av deg å fortelle dette til venninna di. Alle deltakerne i denne tråden er samstemmige om det, så vi kan jo oppsummere hvorfor det var galt: 1. Ved mindre venninna di er lege, har hun ingen kompetanse til å gi råd. 2. Sengevæting er et sensitivt problem og mannen din må kunne stole på at du aldri deler sensitiv informasjon uten at han har gitt sitt samtykke først. Er du enig? Jeg er enig i det og min vennine er ikke lege heller. Jeg gjorde en feil i livet som mannen min ikke kan tilji meg for. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 *snip* Jeg er enig i det og min vennine er ikke lege heller. Jeg gjorde en feil i livet som mannen min ikke kan tilji meg for. Litt hardt å si allerede nå at han ikke kan tilgi deg - men dette kommer til å ta tid og kreve mye arbeid fra dere. Foreslå familie rådgivning. Det er gratis og tilbys av kommunen. Men såklart spør ham om han kunne blitt med på det - slik at du kan vise at du ønsker å vinne tilbake tilitten. Muligens du må vente litt - da det sikkert enda er litt "ferskt". Men tommel opp for at dere klarer å fikse det ! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Lurer også litt på hva "det" er i "Angrer fryktelig på at jeg fortalte det" Alternativ A Så fortalte jeg dette til min bestevennine som er en god lytter og en jordnær dame. Anonymous poster hash: e1735...342 Alternativ B Så fortalte jeg mannen min at jeg hadde fortalt dette til min vennine. Anonymous poster hash: e1735...342 1 Lenke til kommentar
Kallo Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Lurer også litt på hva "det" er i "Angrer fryktelig på at jeg fortalte det" Alternativ A Så fortalte jeg dette til min bestevennine som er en god lytter og en jordnær dame. Anonymous poster hash: e1735...342 Alternativ B Så fortalte jeg mannen min at jeg hadde fortalt dette til min vennine. Anonymous poster hash: e1735...342 Jeg mener A. Jeg skulle ikke fortalt dette til min vennine. Hun har jo skyld i dette og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg